• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

CPAP i husbilen?

F

F.d. 1039

Guest
Flytta om placerat på fel ställe. Tack!

Ni som har andningsuppehåll.
Hur löser ni det med CPAP?

1. Vad använder ni för CPAP?
2. Har ni bara en aggregat till husbil/hemmet?
3. Om ni har 12V aggregat, vilket märke/var köpa?
4. Hur elförsörjer ni dessa?
 

kangas

HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Norge
HBK-Nr
5323
Medlemskap
2024
Sv: CPAP i husbilen?

Hei!
Vi (sambon) har nylig fått en ny apparat av merket Philips som går direkte på 12 volt. Må bruke eksternt power på den hjemme. Veldig tyst og fin apparat, kan rekommenderes!!!
Har forsåvidt ikke testet den i husbilen fordi hun benytter annen løsning der, men den skulle helt sikkert fungere fortreffelig der.
mvh Kangas
 

larsge

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Leksand
HBK-Nr
7306
Medlemskap
2024
Sv: CPAP i husbilen?

Hej,
Jag har en GodKnight 420 som går direkt på 12V. Finns på Dolema.com i Täby. Jag skaffade den för den är liten och lätt att ha med på resor och i husbilen.

hälsningar
Lars-Gunnar
 

JanB

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2024
Sv: CPAP i husbilen?

I södermanland kan man få 12volts sladd från samma ställe som cpap:en. Borde funka i andra landsting oxo.
 
F

F.d. 55349

Guest
Sv: CPAP i husbilen?

I Jönköpings landsting får enbart yrkeschaufförer CPAP med anslutning till 12 V, vi andra får bekosta det själva. Jag har en CPAP som heter Resmed S9, igår var jag inne på deras resmedwebbshop.se och beställde en converter, priset var sänkt från 890 kr till 712 kr.

Hälsningar från Rolf som numera sover skönt
 

Kurt & Ingbrith

FD HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1369
Medlemskap
2023
Sv: CPAP i husbilen?

Hej !
Jag fick med en Converter som heter 36970 och är märkt DC / DC 24volt/ 90W
Har ju 12v i bilen så jag har pratat med en kille på landstinget , men han kunde inte svara på om man kunde använda samma både till 12 och 24 volt men han ska höra av sej får vi se hur det går.
Vill ju inte vara utan cpapen när man är ute och reser, är ju en fantastisk apparat.
Någon här som har samma apparat och som kanske vet?

reviera
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: CPAP i husbilen?

Hej
Jag har andvänt Biltemas minsta växelriktare (399 Sek) till min CPAP i flera år och det fungerar bra. Jag använder inte luftfuktaren till CPAP i HB:n.
Mnh. Klas
 
Toppen