| Sköt om Husbilen Tips och råd hur man sköter om sin Husbil med tex. tvätt,vaxning,klädsel och dylika ting. Praktiska små tillbehör passar ochså här. | | | | HBK Medlem
Inlägg: 50 Kommun/Land: Hammarö Ålder: 67 | Sv: Frysrisk vatten, mjuka tygsaker -
2011-10-22, 15:30
Vid pumpen på vår I51 sitter en liten plastkopp vid pumpen, håll en trasa under när du lossar den,,,  | | | | | Följande Tackar staffanulla för detta inlägg: | | | | | | HBK Medlem
Inlägg: 233 Kommun/Land: Vårgårda Ålder: 53 | Sv: Frysrisk vatten, mjuka tygsaker -
2011-10-22, 21:55
Man andvänder bilen på vintern oxå  | | | | | | | | HBK Medlem
Inlägg: 253 Kommun/Land: Finspång Ålder: 54 | Sv: Frysrisk vatten, mjuka tygsaker -
2011-10-22, 22:50
Citat:
Ursprungligen postat av Håkan J På vår bil är det trycksystem och på pumpen sitter då ett litet genomskinligt lock som är ett filter.
Där samlas det vatten kvar när man tömt som kan frostspränga. | Kan inte hitta något på våran är det extrautrustning Carina & Stefan | | | | | | | | HBK Medlem
Inlägg: 2 261 Kommun/Land: Uppsala Ålder: 53 | Sv: Frysrisk vatten, mjuka tygsaker -
2011-10-23, 08:31
Nej. Tar ett kort o lägger in här lite senare under dagen. | | | | | Följande Tackar Håkan J för detta inlägg: | | | | | | HBK Medlem
Inlägg: 2 261 Kommun/Land: Uppsala Ålder: 53 | Sv: Frysrisk vatten, mjuka tygsaker -
2011-10-23, 16:34
Expansionkärlet är inte standard.
Ok, jag vet att jag inte har tömt kärlet på ett tag  | | | | | | | | HBK Medlem
Inlägg: 253 Kommun/Land: Finspång Ålder: 54 | Sv: Frysrisk vatten, mjuka tygsaker -
2011-10-23, 17:47
Det ser inte likadant ut i våran ska ta en bild när jag kommer åt hb den står inställd hos ett åkeri ska få en extra nyckel i veckan så att vi kan ut och åka när vi vill.Har även satt på vinterdäcken så det är bara att tuta och köra  Carina & Stefan | | | | | Följande 2 användare säger Tack till STANTON för detta inlägg: | | | | | | HBK Medlem
Inlägg: 833 Kommun/Land: Umeå Ålder: 61 | Sv: Frysrisk vatten, mjuka tygsaker -
2011-10-24, 15:42
Var på en HV/HB-verkstad och frågade om vattenpump och ev filter.
Ingen spricka - och den behöver ej tömmas.
(måste ha varit ett hårstrå eller nåt sånt på den tidigare bilden)
Har också lånat mig en "fuktmätare" Standard ST-123 och ska testa överallt i husbilen. Mvh Patric fri herre via est vita | | | | | Följande Tackar PatricS för detta inlägg: | | | | | | HBK Medlem
2011-11-13, 20:21
Har i dag varit och tittat till husbilen passade på att kolla efter filter men kan inte se något om det inte är inbyggt i pumpen  Carina & Stefan | | | | | | | | HBK Medlem
2011-11-15, 11:48
STANTON
Inte samma pump ser jag. Möjligt att det sitter inbyggt kanske. | | | | | Följande 2 användare säger Tack till Håkan J för detta inlägg: | | | | | | HBK Medlem
Inlägg: 89 Kommun/Land: Göteborg Ålder: 63 | Sv: Frysrisk vatten, mjuka tygsaker -
2011-11-15, 23:45
känner inte igen din anläggning, den ser modernare ut än min, årsmodell 1998
När jag bytte våran pump, kunde man köpa filtret löst, du har antagligen inget.
Det skall monteras på slangen från tanken före pumpen | | | | | | | | HBK Medlem
Inlägg: 797 Kommun/Land: Klippan Ålder: 54 | Sv: Frysrisk vatten, mjuka tygsaker -
2011-11-16, 12:41
Citat:
Ursprungligen postat av Honda59 Hej Jag gör ingenting jag låter det va som sommartid sen åker vi till fjällen eller va som helst de e skit gott att slippa behöva tänka på vintern.  | Hej Honda!
Jag förmodar att du har värmesystemet igång åretrunt i husbilen (ok,inte sommareniaf)
Pilot  | | | | | | | | HBK Medlem
2011-11-16, 19:26
Jag tog flera bilder när jag var i husbilen och på en kan man se en fyrkantig dosa som sitter före pumpen kan detta vara ett filter månne. Carina & Stefan | | | | | | | | HBK Medlem
Inlägg: 1 172 Kommun/Land: Alvesta Ålder: 46 | Sv: Frysrisk vatten, mjuka tygsaker -
2011-11-17, 16:07
Kollade med försäljaren idag (Sunlight).
Enligt honom räcker det med att tömma tanken, ställa kranarna i mittläge mellan varmt och kallt och starta pumpen tills det inte kommer mer vatten.
Och tömma varmvattenberedaren givetvis.
Detta ska tydligen räcka på vår kärra. | | | | | | | | HBK Revisor
Inlägg: 2 061 Kommun/Land: Hässleholm | Sv: Frysrisk vatten, mjuka tygsaker -
2011-11-17, 17:25
Nu har vi tömt vår bil. Öppnade ventilerna. Skruvade av duschmunstycket och blåste där tills det inte var något motstånd längre. 4 min för hela proceduren. | | | | | | | | HBK Medlem
Inlägg: 289 Kommun/Land: Kil Ålder: 68 | Sv: Frysrisk vatten, mjuka tygsaker -
2011-11-19, 17:58
Tipset i inlägg 7 av EssoJ, är ju helt perfekt. Har tidigare dränerat alla tankar och beredare samt blåst ledningarna med svag tryckluft. Efter att ha läst tipset att använda våtdammsugare gick jag ut till bilen och provade detta. Efter sugningen fanns det c:a 8 dl vatten i dammsugaren. Och jag som trodde att vattensystemet var tomt. | | | | | Ämnesverktyg | | | | Visningsalternativ | Linjär visning |
Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2012, Husbilsklubben.se eller respektive Författare
Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS
|  |