• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Instruktionsdokument elektronikenhet EBL 99 G

Inlägg
201
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2900
Medlemskap
2024
Finns det någon som har eller vet var man kan få tag på instruktionsdokument på svenska (eller engelska) för elektronikenhet EBL 99 G (märke SCHAUDT). Den vi har är på tyska och det är inte vårt bästa språk. Det tyska dokumentet är i A4-format och 10 sidor.

Christer & ChriStina, nyblivna Dethleff-ägare
 

MayoWalle

FD HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023
Sv: Instruktionsdokument elektronikenhet EBL 99 G

Hej! Jag googlade en (dålig men förstålig) översättning till svenska på manualen för EBL 99 G.
Om jag får din email-adress så scannar jag gärna över viktiga delar av den till dig.
Jag hoppas och tror att du kan läsa det viktigaste som står i den iaf.
 
F

F.d. 25374

Guest
Sv: Instruktionsdokument elektronikenhet EBL 99 G

Jag har denna elektronikenhet i min nyinköpta Sunlight. Är intresserad av att montera ett par extra 12v cigarettuttag och tänkte göra en seriös installation via elektronikenheten istället för nån raggarlösning med kabelskor direkt på batteripolerna och kabeln under mattan...

Dock blir jag inte klok på var man kan ansluta extra förbrukare eller kanske gå på med extra cigguttag på en befintlig utgång.

Är det någon som gjort detta och kan tipsa om vilka poler i vilka block som skall användas och var man får tag på rätt kabelskor som går att anbringa i de befintliga kontaktdonen? Min gissning är att block 8, pol 7 för plus och 13 för minus borde gå men det är ju inte utmärkt på blocket vilka poler som är vilka, åtminstone inte alla. Det står en etta på polen längst ner till vänster men hur räknar man sedan?
 

stefanws

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Kil
HBK-Nr
30421
Medlemskap
2024
Toppen