• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dålig kvalitet på iPhone?

F

F.d. 5322

Guest
En kompis till mig jobbar som IT-tekniker - han är dessutom "min" IT-tekniker - har haft en massa problem på jobbet med iPhone.
Skärmar som spruckit bl a. Han har inte märkt dessa problem med androidtelefoner. Av dessa anledningar så köps inte iPhone in till företaget längre.
Är det bara de som har haft otur eller finns det några av er därute med liknande erfarenheter? Personligen är jag smått lyrisk över frugans iPhone.

Lg/ medlem
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Dålig kvalitet på iPhone?

Aha, han vill ha en ny telefon och har råkat tappa sin telefon precis framför väster bakdäck och hann dessutom köra över telefonen innan olyckan upptäcktes.
V-backen :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bra kvalitet på iPhone?

En kompis till mig jobbar som IT-tekniker - han är dessutom "min" IT-tekniker - har haft en massa problem på jobbet med iPhone.
Skärmar som spruckit bl a. Han har inte märkt dessa problem med androidtelefoner. Av dessa anledningar så köps inte iPhone in till företaget längre.

Stackars anställda, de borde kräva lönekompensation!

Den enda nackdelen med iPhone är att den kan bli lite hal i svettiga händer men det går att avhjälpa med ett sargskydd. Ingen telefon mår bra av att tappas i stenläggningen.

Vad beträffar "automatisk korrigering" går den att stänga av!

Skillnaden på kvalitet och användarvänlighet mellan min Android och iPhone är ganska stor till iPhones fördel. Det är min erfarenhet under det gångna året.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Dålig kvalitet på iPhone?

Vet inte hur många jag har hört som fått sina skärmar spräckta, verkar vara den absolut vanligaste felkällan som dessutom inte täcks av den normala garantin såklart.

En telefon med glasdisplay går fruktansvärt lätt sönder, det kan räcka med att den vibrerar ner från ett soffbord (inte bara på stengolv). SE har glasdisplay i t.ex. Elm, och efter ett antal spruckna displayer har vi helt slutat med den modellen.
Jag förstår "din IT-tekniker", inte kul att hålla på o jonglera med en massa trasiga telefoner.

Jag hade tänkt att låta bli att nämna ett visst "fruktföretag" i detta inlägg, men jag blev så imponerad av deras reklam för den senaste varianten att jag måste dela med mig av reklamen: iPHONE COMMERCIAL FUNNY - YouTube :)
 

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: Dålig kvalitet på iPhone?

Den filmen kommer att sälja massor med telefoner....

Jag gillar iPhonen skarpt, men att göra en telefon i glas, både fram och baksida är ju rätt kass. Men snygg är den. Som telefon att bara ringa med måste man nog säga att man har haft mer användarvänliga telefoner. Förutom det är den helt suverän.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Dålig kvalitet på iPhone?

Här lite erfarenheter från familjen med Nokia N8 och iPhone.

IPhones 3G mottagning är inte alls så bra och effektiv än Nokia N8's, samma sak med telefonen i sig, ljudet iPhonen är lika dåligt som bland de första GSM-telefonerna...

Sedan är själva hanteringen absolut den bästa och lättaste hos iPhone av alla dagens apparater, hållbarheten vet jag inte än något. Nokia N8 håller, fast skärmen är lika stor och bra som i iPhone.

Batteritiden i iPhone är inget att skryta med jämfört med Nokia. Inte heller kamera.

Men appar finns det absolut mest och bäst för iPhonen, kvalitet det med! Lika med minsta strulfaktorn. IPhone funkar alltid.

Men, nu när Nokia fått fart på sin app-lager, och kan alltid köra flera applikationer samtidigt, väljer jag Nokian, frugan föredrar iPhonen, Bra så.

hälsning jyrki
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dålig kvalitet på iPhone?

  • IPhones 3G mottagning är inte alls så bra och effektiv än Nokia N8's, samma sak med telefonen i sig, ljudet iPhonen är lika dåligt som bland de första GSM-telefonerna...
  • Batteritiden i iPhone är inget att skryta med jämfört med Nokia. Inte heller kamera.
  • Men, nu när Nokia fått fart på sin app-lager, och kan alltid köra flera applikationer samtidigt, väljer jag Nokian, frugan föredrar iPhonen, Bra så.

hälsning jyrki

Detta är mina erfarenheter med mina telefoner: (Nokia, HTC, Huawei, Ericsson, iPhone m.fl.

  • Mottagningens kvalitet beror mycket på vilken operatör som används på varje enskild plats. Ljudet i iPhone är bättre än det som min HTC och Nokia presterar.
  • Batteritiden beror mycket på om gps, wifi och/eller internetdelning är aktiverat eller inte.
  • App-antalet till Nokias Symbian lär inte öka nämnvärt eftersom operativsystemet är under avveckling och lär ersättas med Windows.
  • iPhone 4 klarar av multitasking och flikhantering mycket bra och lätthanterbart.
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Dålig kvalitet på iPhone?

Med min högst amatörmässiga jämförelse mellan min Ericsson Satio och frugans iPhone, så slår frugans lur min med hästlängder på de flesta områden.
Hon har bättre ljud, bättre kamera och kanske det viktigaste för mig, man kan förstora bilden så man ser även med trötta ögon i mörker!
Hon behöver heller ingen egen liten kärnreaktor som laddar upp den. Min fullkomligt äter batteri! Minst en gång per dygn måste jag ladda!

Kompisen nämnde även att skärmen kan spricka p g a kyla?

Lg/ medlem
 
F

F.d. 15281

Guest
Sv: Dålig kvalitet på iPhone?

Hej! Har en sambo som har jobbat med telefoni, och enligt henne så är iPhone inte i topp när det kommer till kvalité på de olika komponenterna i telefonen. Det märkte hon på alla reklamationer som det blev på iPhonen. Det gick t.o.m så långt att företaget hon jobbade på alltid skickade med en billig Nokia lur när de skickade ut nya iPhoner så att inte kunderna skulle stå utan lur när iPhonen havererade. Det var inte frågan om den skulle haverera utan när den skulle balla ur:twitcy:. Själv är jag en förespråkare för Samsung galaxy S och S2:an.... Har tappat mina samsungar i klinkergolv, betong golv, asfalt osv och har inte haft några problem med telefonerna.

Mvh Mogge
 

HUSIS

HBK Medlem
Inlägg
161
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
6795
Medlemskap
2024
Sv: Dålig kvalitet på iPhone?

Måste berätta vad som hände i dag.
Vi hade fått en leverans av fönster, plötsligt så öppnade sej himlen och regnet
bara öste ner.
Fönsterna måste under tak snabbt.
Springer ut och börjar bära in fönsterna.
Plötsligt så hör jag i öronsnäckan att kontakten är bruten.
Känner efter i fickan telefonen är borta.
Kollar ut, och ser att den ligger i en vattenpöl nästan helt övertäckt med vatten.
Tänker satan den konstar nästan 7000:- .
Tar in luren , torkar av den , och försöker få bort så mycket vatten som möjligt.
Den funkar fortfarande perfekt.
Få se i morgon bitti om den funkar även då.
Kvalitet är det nog måste jag säga
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dålig kvalitet på iPhone?

Har tappat mina samsungar i klinkergolv, betong golv, asfalt osv och har inte haft några problem med telefonerna.
Mvh Mogge

Om man skall praktisera kast med liten telefon i klinkergolv är det nog mer slumpen som avgör vilken som håller bäst. Eller kasttekniken!
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Dålig kvalitet på iPhone?

Det känns ungefär som IBM på 80-talet - man har ju köpt "det bästa" och då måste givetvis allt annat vara sämre.
 
F

F.d. 10432

Guest
Sv: Dålig kvalitet på iPhone?

Hej, har haft en iPhone i drygt två år så långt. Den har gått i golvet ganska många gånger, då och då i stengolv, men jag har kanske haft tur. Den fungerar fortfarande perfekt och slår alla andra telefoner jag haft med hästlängder och det är några stycken.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dålig kvalitet på iPhone?

Det känns ungefär som IBM på 80-talet - man har ju köpt "det bästa" och då måste givetvis allt annat vara sämre.

Jag har provat eller äger de flesta märken och utvärderar efter mina egna jämförelser. Jag vill ogärna bilda min uppfattning på hörsägen som många andra, det är därför jag svarar på inlägg som inte grundar sig på egna erfarenheter.

Man hör ofta samma resonemang beträffande bilar, ofta har man inte ens provkört andra märken än sitt eget.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Dålig kvalitet på iPhone?

Äger du en modern Android också? Så att jämförelserna mot Iphone 4 blir relevanta? :)
 
Toppen