• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vindrutetork. intervall

F

F.d. 29903

Guest
Jag har en Knaus 658, 01 Fiat och har problem med att relä och säkring går sönder när jag sätter på intervall-läget. Det har funnits ombyggnadsstser från fabriken men det går inte att få tag på det nu. önskar få tag på ett kopplingschema för att åtgärda detta.
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Vindrutetork. intervall

Jag skulle också gärna vilja ha ett kopplingschema på intervalltorken (Dukato -02) eftersom jag tänker försöka få till en justerbar intervall. Ibland duggar det och ibland regnar det lite och befintlig intervall är ibland för kort.
EssoJ
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Vindrutetork. intervall

Jo, den korta impulsen från rattkontakten som ger ett slag med torkarna styrs nog via släpkontakter, men den kontinuerliga intervalltorkningen måsta ha ett tidrelä som ger pulser med rätt frekvens för att åstadkomma ett slag med ett jämt tidsintervall. frågan är var det relät är placerat. Som enkel timer är 555:an oslagbar.
EssoJ
 
Toppen