• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

stödben

F

F.d. 2621

Guest
Sv: stödben

Det hade varit intressant att se tvingen i sg själv, vad som är vad och vad som sitter monterat på bilen själv. Vad menar du med "vändbar käft" Finns tvingen som sådan att köpa?

Tacksam om du ville besvara detta!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: stödben

Bildet i første innlegg viser allt, har sett disse snabbtvingene flere steder, men aldri tenkt på at det er mulig å snu den bevegelige delen. Mener å ha sett at noen merker har en nagle i enden på stangen for å hindre at tvingen deles, men den kan sikkert slås ut.
 

erkhu

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
2087
Medlemskap
2024
Sv: stödben

Det hade varit intressant att se tvingen i sg själv, vad som är vad och vad som sitter monterat på bilen själv. Vad menar du med "vändbar käft" Finns tvingen som sådan att köpa?

Tacksam om du ville besvara detta!

Finns hos Classe i sjön 99:- för 3-pack Art.-nr. 40-7210 sid. 90
 
F

F.d. 24721

Guest
Sv: stödben

Nej det gör det inte! När man kliver på fotsteget till bodelsdörren vickar bilen till och "lä" tving välter, så 2x149 kr bortkastade....
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: stödben

Nog vet jag var man kan köpa tvingar.

Det är just funderingen om inte tvingen på ett eller annat måste fästas i bilen, som jag undrar över - efter diverse egna misslyckade försök. Ett annat frågetecken sätter jag för att endast använda ett stöd i mitten av bakpartiet.
 

Rolles

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2024
Sv: stödben

Bättre att köpa 2 st hydr.domkrafter för 99:- Art.nr:40-7497 sid 117 Classe i sjön
o 2 st Tryckplatta Jack Pad för 59:- st sid 117 så har ni bättre stödben som oxå
står kvar när ni går i o ur bilen !!!! :twitcy::mcride:
 
F

F.d. 55395

Guest
Sv: stödben

Jag känner att jag måste förklara varför det här med stödben.På tidigare bilar har jag använt stöd en gång under 15 år med den nya bilen blir jag störd att bilen gungar när min fru vänder sig på natten jag sover nog ganska lätt då fanns det såklart inga stöd på denna bilen så jag funderade på attmontera sådana när jag fick ögonen på snabbtvingarna experimentlusten slog till vände på käftarna så att dom pressar utåt skruvade en brädbit på den ena o provade det funkade jag.När ja sätter på stöden tar jag ut nyttolasten fru o hund sätter stöden under ramförlängningen ett i var sida pumpar upp så långt tvingarna orkar lyfta o dom sitter där på morgonen det blir ju såklart inte lika gungfritt som med 4 stöd men klar förbättring.:swoon: HA DE AHUSKNUT
 
F

F.d. 25246

Guest
Sv: stödben

Stödben är bra då slipper dom som sover i alkoven ramla ur den under 5år.......:wub:
 
Toppen