• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bürstner Argos 747-2

PC300

HBK Medlem
Inlägg
280
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
13358
Medlemskap
2024
Sv: Bürstner Argos 747-2

Halloj alla 747:eek:r!
Vad använder ni era golvluckor till?
Det finns ju en framför spisen och en framför bodelsdörren. Tänkte först att den vid dörren skulle vara skoförråd, men efter jungfruresa, en helg i Rättvik , har jag börjat tänka om. Vi har tre barn och lucka upp och ner blir inte bra. Kom gärna med lite idéer om hur ni använder era golvluckor.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Bürstner Argos 747-2

Tack men undrade på tillbehören en fyrkantig stål grej ? och en lite ugns form med galler på vet du vad de är till ??

Menar du att du har hittat saker som du inte vet om de är till ugnen eller ej? Ta gärna en bild på grejerna och ladda upp här så kanske det blir lättare att hjälpa dig
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Bürstner Argos 747-2

Nej, jag menar golvluckorna .
Visa bilaga 125968

Jag svarade på en annan persons fråga ang grejer han hittat som han inte vet vart de hör.

Angående din fråga om luckorna så har jag ägt en Argos 747 av den äldre modellen (2009), och där fanns inga golvluckor :(. Ett ständigt snavande över alla skor :mad: i "hallen"....
Att ha alla extraskor i luckorna måste vara en befrielse. På torsdag äger jag på nytt en Argos av samma modell som din, så det ska bli underbart att kunna ställa ner skor i luckan :D

Den andra mindre luckan måste ju vara perfekt till baginbox-vin, läsk och spritflaskor :p:. Skönt att slippa tassa ut i garaget om man vill ha en sup till maten :twitcy:
 

PC300

HBK Medlem
Inlägg
280
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
13358
Medlemskap
2024
Sv: Bürstner Argos 747-2

Jag svarade på en annan persons fråga ang grejer han hittat som han inte vet vart de hör.

Angående din fråga om luckorna så har jag ägt en Argos 747 av den äldre modellen (2009), och där fanns inga golvluckor :(. Ett ständigt snavande över alla skor :mad: i "hallen"....
Att ha alla extraskor i luckorna måste vara en befrielse. På torsdag äger jag på nytt en Argos av samma modell som din, så det ska bli underbart att kunna ställa ner skor i luckan :D

Den andra mindre luckan måste ju vara perfekt till baginbox-vin, läsk och spritflaskor :p:. Skönt att slippa tassa ut i garaget om man vill ha en sup till maten :twitcy:

Precis så tänkte vi med båda luckorna. Dock är kanten på luckorna är väldigt vass så när ungarna drar och sliter i den stora luckan, som vi nu har prövat som skoförråd, har vi fått några små hack i trälisten på sittplatsen bakom köksbänken. Går att leva med, men på en dag... Fler vill jag inte ha. Kanske får lära barnen att lyfta plant och skjuta den försiktigt mot köksbänken i så fall, INTE lyfta och luta luckan.

Vi har tidigare, i de andra husbilarna, haft en plastlåda vid dörren för skoförvaring. Det har funkat ok, med 5-10 par skor . Fortsätter kanske så men ställer ner lådan i luckan under färd och utanför när man står stilla och hoppar ut och in. Då ryms det kanske lite annat där också. Typ vattenflaskförrådet och annat man behöver ofta.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Bürstner Argos 747-2

Aha, ja man vill ju inte ha en massa fula märken i inredningen, det drar ju ner på priset den dagen man vill sälja den. Kanske bra att ha annat där än skor när kidsen är såpass små att dom inte klarar av att hantera luckan riktigt.
Men det finns ju liksom inte någon annan bra förvaring av alla skor heller. Plastlåda som plockas upp låter ju som en vettig lösning.

Hur som, golvlucka är bättre än ingen alls...:yes:

Rulla lugnt! :D
 

oskobe

HBK Medlem
Inlägg
437
Kommun
Österåker
HBK-Nr
12585
Medlemskap
2024
Sv: Bürstner Argos 747-2

Att förvara sprit eller dricka i den mindre luckan innebär varm dricka då det sitter en aldekonvektor precis bredvid i vår. Vi har inte den större luckan eftersom vi har en extra vattentank därunder...
 

PC300

HBK Medlem
Inlägg
280
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
13358
Medlemskap
2024
Sv: Bürstner Argos 747-2

Att förvara sprit eller dricka i den mindre luckan innebär varm dricka då det sitter en aldekonvektor precis bredvid i vår. Vi har inte den större luckan eftersom vi har en extra vattentank därunder...

Men... vad har ni i luckan istället? Nyfiken!
 

Hasses Dethleffs

FD HBK Medlem
Inlägg
388
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
20410
Medlemskap
2022
Sv: Bürstner Argos 747-2

Jag har en Dethleffs 7871 -10 6 bältade platser och gå
gott om utrymme . drar ca 1,2 - 1,4
 
Toppen