• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tanka Gasol

F

F.d. 53498

Guest
Vi är nu i Marstrand. På torsdag tar vi båten från Malmö till Travemunde. Vi har en full och en halv flaska gasol. Var på vägen mellan Marstrand och Malmö kan vi tanka gasol på onsdag? Tanka menar jag då inte byta flaska. Har hört om någon plats i Halmstad, adress saknas. Jag vet oxå om här i Gbg trakten men dom öppnar inte innan 14.00 på Onsdag. Då vill vi gärna vara långt nere i Skåne.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Tanka Gasol

Varför tanka i Sverige när ni kan tanka på i stort sett var och varannan mack i Tyskland? Jag utgår från att det handlar om tankflaskor för LPG och att ni har adaptrar för tankmunstycken i olika länder.
 
F

F.d. 50042

Guest
Sv: Tanka Gasol

Anders
I Halmstad tankar du hos LPG Syste,m Sweanor AB. Olofsdalsvägen 37

Öppet Mån- Fred 13 - 18 Lördag söndag 11 - 14.

20 Kr/påfyllt kg (2009)

N 56° 40,23,2
E 12° 48,11,4

Lycka till

Bosse
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Tanka Gasol

PREEM Göteborg, Järnbrottsmotet (Västra Frölunda) 24 timmars öppet! Om ni har tank eller tankflaskor med rätt adapter för LPG. :)
 
Senast ändrad:

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: Tanka Gasol

Om det gäller fyllning av P11 etc. så varför inte denna. Förmodligen billigare än i Sverige.

GPS: N53 53 28.3 E10 41 30.9
©Husbilsklubben.se

Boie GmbH & Co. KG
Posener Straße 20
23554 Lübeck
Tel.: 0451/1503-710
Öppen mo - to klockan 8 - 17 och fredag till 12
P11 kostade 15€ i mai 2010
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Tanka Gasol

Tack snälla för hjälpen. Det gäller att fylla en halvtom p11. Jag kommer nog att testa i Halmstad, även om jag kan kanske spara några kronor i Lubeck. Men som sagt, tack för tipsen goa klubbkamrater. Vad vore livet utan er.
 
F

F.d. 30004

Guest
Sv: Tanka Gasol

Hej på er!
Jag är nu i Tyskland och undrar om det finns olika typer av LPG och isåfall vilken typ jag kan använda till min P11 för husbilen.
Hälsningar
Sokra
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Tanka Gasol

Om det är vanlig P11, alltså inte tankflaska, så kan du inte tanka dessa med LPG. Eller snarare, du får inte men teoretiskt är det möjligt.

11kg tankflaskor ser nästan ut som vanliga P11 men har ytterligare en gängad anslutning förutom den vanliga kranförsedda anslutningen till förbrukningen. Denna extra anslutning är till för tankning och har en inbyggd nivåmätare som stänger tankningen när flaskan kommit upp till 11kg eller 22 liter.
 
Toppen