• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiamma Caravanstore på husbil

F

F.d. 29626

Guest
Funderar på en enkel markis till min gamla -88:a, såg Caravanstore på en bekants husvagn. Visst borde väl en sån passa på min husbil, man ska ju bara dra påsen genom kederlisten precis som förtältet. Det kan väl inte finnas nåt hinder eller nåt man missar med det?
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Fiamma Caravanstore på husbil

Möter inga hinder om du har en kenderlist.

Bara nu ingen tror att du plötsligt har en husvagn, gud förbjude :D OBS Ironi :oops:
 
F

F.d. 29626

Guest
Sv: Fiamma Caravanstore på husbil

Möter inga hinder om du har en kenderlist.

Bara nu ingen tror att du plötsligt har en husvagn, gud förbjude :D OBS Ironi :oops:

Nä, husvagn, vad är det?:p:

Men nu jag blir lite osäker, finns det olika slags lister att dra tältet i? Så att det kan vara olika på t.ex. en husbil och ett sån därt efterfordon?
 
A

Amatören

Guest
Sv: Fiamma Caravanstore på husbil

Har du verkligen en sådan list på din husbil är det ju inga problem.
Har du ingen så finns det att köpa lösa lister i 2,5 och 5m längder.
Vi hade ingen markis på vår husbil -84 och var inte så sugna på att köpa en helt ny husbilsmarkis då vi redan går i uppgraderingstankar men vi fick en husvagnsmarkis och köpte till en list och det fungerar utmärkt.
 
F

F.d. 29626

Guest
Sv: Fiamma Caravanstore på husbil

Har du verkligen en sådan list på din husbil är det ju inga problem.
Har du ingen så finns det att köpa lösa lister i 2,5 och 5m längder.
Vi hade ingen markis på vår husbil -84 och var inte så sugna på att köpa en helt ny husbilsmarkis då vi redan går i uppgraderingstankar men vi fick en husvagnsmarkis och köpte till en list och det fungerar utmärkt.

Eeh, tror jag fattar? Den skena man har på bilen är inte det som kallas kederlist, utan det är listen på tältet resp. påsen med markisen som kallas så. Listen på bilen kallas tältskena, t.ex. KAMA fritid art. nr. P01-09 eller P01-04, är jag med i matchen:confused:?
 

hans p

HBK Medlem
Inlägg
312
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024
Sv: Fiamma Caravanstore på husbil

du behöver nog en pall eller stege med det brukar bli lite högt att rulla in den för hand
 
A

Amatören

Guest
Sv: Fiamma Caravanstore på husbil

Eeh, tror jag fattar? Den skena man har på bilen är inte det som kallas kederlist, utan det är listen på tältet resp. påsen med markisen som kallas så. Listen på bilen kallas tältskena, t.ex. KAMA fritid art. nr. P01-09 eller P01-04, är jag med i matchen:confused:?


Ja precis det är en sådan list du behöver för att trä in markisen i. Jag vet inte riktigt hur tanken är att man skall sätta fast P01-04 så jag hade satsat på P01-09.

Sen är det som Hans p skriver när man skall rulla in den är det ju rätt högt, jag klarar det (192cm) men min fru behöver en pall.
 
Toppen