• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Baltikum och Polen

F

F.d. 8126

Guest
Vi har i sommar rest Stockholm - Tallin och vidare ner genom Baltikum, Polen och Slovakien till Budapest och vidare till Prag.
Allt gick bra och vi tycker inte det är någon anledning att känna oro för att resa denna väg.
Men visst - vi har hoppat och skuttat litet mer än vanligt. Det är litet jobbigt att köra och det tar litet längre tid, men vi är friska och krya både vi och bilen.
Är det någon som är intresserad av att höra litet mer så är ni välkomna att höras av.
 

longframe200

FD HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
8627
Medlemskap
2023
Sv: Baltikum och Polen

Roligt och se att någon annan också har åk denna vägen.

Vi åkte från Estland till Kroatien sommaren 2010. Resan gick via Lettland, Litauen, Polen, Slovenien och Ungern. Storstäder undvek vi, åkte mest gula och vita vägar (vägarnas färg på kartan, alltså småvägar) igenom fantastiska landskap.

I Polen besökte vi Bialowiezaskogen, Orörd urskog sen mera än 1000 år tillbaks. Definitivt min höjdpunkt på resan.

En annan intressant/stark upplevelse var en bit in i Kroatien när kulhålen i fasaderna, ödehusen och skylten: Banja Luka 50km, dök upp.

Mycket gästvänliga, trevliga och serviceinriktade människor hela vägen. Maten var också helt fantastisk.

Kan starkt rekommendera denna resa.

Hälsningar
Tom
 
Toppen