Hej Karin o Arne
Jag har haft samma problem men det var enkelt att lösa. Gå in på Transportstyrelsens hemsida där finns blankett för Dispens av inställelseperiod. Gör så här: TS hemsida, välj Väg,Blanketter så kommer ett antal mappar upp längst ner på sidan, välj väg, fordon och blanketten
dispens_undantag_krav_fordon_ansokan.pdf, fyll i den och skriv som anledning: (Detta är en kopia av min ansökan)
Jag vill ändra besiktningsperiod då jag avser att åka till Spanien i början av oktober 2011 och vintrar framöver och vistas där till mitten av maj. Önskad inställeseperiod från augusti för att hinna besikta och rätta till eventuella fel innan jag åker.
Jag har pratat med Lars-Åke Gustavsson hos er.
Kvitto på betalningen bifogas. Går snabbare med bifogat kvitto, mejlade kvittot. En
VARNING till er som kör obesiktat i utlandet, försäkringen kanske inte gäller om något händer, jag har pratat med flera förs.bolag och dom säger att jag kan vara oförsäkrad, i alla fall så funkar endast halv förs. men kolla med era bolag. Jag har Trygg Hansa och där gäller inte försäkringen, pratde med skadeavdelningen. Kan bli dyrt.
MVH Kjell