• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Medlemsrabatter i HBK m.m.

F

F.d. 28965

Guest
Hej!

Som "intresserad" här i forumet så funderar jag på vad ett medlemskap skulle ge mig, för innan jag betalar vill jag veta mer.

Vilka rabatter finns? Söker jag i forumet på "medlemsrabatt" så hittar jag ingenting vettigt... Ska väl inte behöva bli medlem för att få reda på det? :p:

Vad gör klubben med kassan?
Går den åt till att anordna träffarna?

Det finns ju några klubbar att välja på och vissa är mer öppna än andra, så därför måste jag ju fråga. :)

Har för övrigt ingen husbil än, men jag tänkte fynda på höstrean! :D
 
F

F.d. 28965

Guest
Sv: Medlemsrabatter i HBK m.m.

Hej knarrevik!

Jag frågar i all välmening! :)

Det är inget fel på forumet som sådant och det fungerar ju bra även utan att jag är medlem, jag undrar bara vad klubben mer har att erbjuda mig.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Medlemsrabatter i HBK m.m.

Hej knarrevik!

Jag frågar i all välmening! :)

Det är inget fel på forumet som sådant och det fungerar ju bra även utan att jag är medlem, jag undrar bara vad klubben mer har att erbjuda mig.

Fråga dig istället vad du kan göra för klubben!

Man kan inte begära så mycket för en hundring.
 
F

F.d. 28965

Guest
Sv: Medlemsrabatter i HBK m.m.

Fråga dig istället vad du kan göra för klubben!

Man kan inte begära så mycket för en hundring.
Det första man ser på hemsidan är ju vart pengarna ska in, i övrigt är det svårt att hitta information om vad klubben gör, eller så är det jag som inte klickar på rätt ställe, men det är ju också därför jag frågar. :)

Bedriver klubben bara ett forum? :confused:
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Medlemsrabatter i HBK m.m.

Helt sant Anders
Du kan få en andel av klubben för 100, - svenska'.
Klubben är vi alla medlemmar - ett samhälle utan personlig egendom.
Därför måste du fråga dig själv vad du kan göra.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Medlemsrabatter i HBK m.m.

Som medlem får man tillgång till flera sidor på hemsidan .

På företagssidan finns en hem del företag med olika inriktning som lämna allt från 10%-25% och ibland mer .

Man får även åka på träffar som inte kostar så mycket som dom borde göra .

Välkommen i gänget .
 
F

F.d. 25020

Guest
Sv: Medlemsrabatter i HBK m.m.

Hej Fridde en fråga bara vad kostar 2 starköl på krogen???? Jag har varit medlem sen starten fått en massa tips, svar på frågor,samt en massa kul läsning, rabatter kan jag förhandla till mig själv te.x gå med i MHF support stödjer 0 promille i trafiken,billigare försäkringar genom salus-ansvar Ok/q8 Ha en bra kväll. MVH 220 Sture i Pajala helnykterist sedan 23 år efter 25 år av droger:yes::yes::yes:
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Medlemsrabatter i HBK m.m.

Vi är cirka 500 utlandsmedlemmar av 7000 totalt - tveksamt om vi alla kan använda eventuella rabatter eller delta i träff och årsmöte.

Betalar ändå med glädje 100, - svenska + överföring för att delta på lika villkor i HBK forum.
:)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 28965

Guest
Sv: Medlemsrabatter i HBK m.m.

Tack för era svar, sture och Bengt-Åke Linder.

Det normala är att en förening berättar vad de gör och vad de kan erbjuda sina medlemmar och inte håller på informationen och att medlemmarna påpekar att jag för "bara" 100:- kan få reda på det. :D

Som ensamstående småbarnsförälder så blir det inte många starköl på krogen, men innan jag är medlem i HBK så kostar det 200:- med den administrativa kostnaden, det räcker till 3,5 öl, så det också vad jag får för pengarna, 3 öl (och ca 26:- över). :p

Av de första svaren att döma är det dock känsligt att fråga som jag gjorde, men jag är inte rädd för att säga vad jag tycker.

Skulle aldrig betala för bara ett par sidor till i ett forum. :rolleyes:
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Medlemsrabatter i HBK m.m.

En del av första medlemsavgiften går åt till att man får 2 st medlemsmärke samt sitt medlemsnummer i dekaler och sätta på husbilen samt ett plastat medlemskort och sen tillkommer ju porto så det blir ju lite kostnader för klubben när det blir medlemmar .

Helt klart får man ju tips på forumet så man sparar kanske lite i ex reparationskostnader eller tips på billiga övernattningar som man kanske inte kan räkna in i rabatter men ändå minskade utlägg .
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Medlemsrabatter i HBK m.m.

Jeg gik med i Hbk, efter at have läst forummet i et par måneder, tänkte ikke over om jeg skulle få X antal kr i rabatter eller andre medlemfordele.

Ja, jeg betaler 100 kr om året, for at bruge et forum, skrive indläg, läse indläg, kigge på ställplatslisten, pröver at dele med af det jeg ved lidt om, og bliver så forbandet meget klogere hver dag, pga. andre medlemmers indläg :).

Om du ikke vil betale 100kr for "et par sider mere" i forum, så lad väre :) Valget er dit eget.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.775
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Medlemsrabatter i HBK m.m.

Hej fridde.

Det är klart att man ska veta vad man får för pengarna, oavsett storleken på sedeln. Dina frågor är helt berättigade.

HBK innebär inte med automatik några rabatter eller motsvarande. HBK är i grunden en klubb med likasinnade, som drar nytta av varandras erfarnheter, över nätet. Det grundkonceptet har visat sig vara så framgångsrikt att vi idag är över 6000 medlemmar. Det blir en jäkla massa erfarenhet. För att få denna gigantiska klubb att funka krävs väldigt mycket ideella insatser och kunnande inom IT och webhantering. Det måste också finnas program och hårdvara, för att detta ska snurra.

Sedan har det vuxit fram olika engagemang av klubbens engagerade medlemmar. Vi är bl a remissinstans för husbilsrelaterade frågor från transportsyrelsen. Sedan har vi olika arbetsgrupper som jobbar med olika frågor. Bland annat ställplatsfrågor mot landets kommunder. HBK har också arbeta fram ett avtal med Folksam som ger de flesta av oss billigare husbilsförsäkringar, mm mm.

Men klubben är i gunden vi medlemmar. Det är liksom inte bara någon färdig produkt eller tjänst du bara köper, utan det blir vad vi 6000 medlemmar gör tillsammans.

Sedan finns det flera ytterligare erbjudande. Det finns ett företagsforum där du kan ta del av olika erbjudande mm. Men det viktigaste, för mig i vart fall, är vad många andra beskrivit. Vi är ett community, dvs vi finns i första hand för varandra. Sen är vi inte särskilt duktiga på marknadsföring, helt enkelt för att det inte behövts ännu.

Men ditt ifrågasättande är sunt och nyttigt för oss alla. :)

Krister N
 

Lodjuret

HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2024
Sv: Medlemsrabatter i HBK m.m.

Håller fullständigt med krinil men kan dock ändå inte förstå att det första som man funderar över är vilka medlemssabbater som finns i HBK,
fördelen med att börja som HBK intressent är ju att kunna surfa runt och göra en egen bedömning av vad klubben kan tillföra mig som medlem, redan när jag gick in fans det så mycket erfarenhet och kunskap så jag kunde bara inte låta bli att bli medlem,
Så mycket kunskap och erfarenhet som det finns i denna klubb får man leta efter
Lennart
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Medlemsrabatter i HBK m.m.

En annan sak är att ju fler medlemmar desto större möjlighet finns det att påverka beslutsfattare på olika nivåer och myndigheter.
T.ex. att HBK har blivit remissinstans i husbilsfrågor.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Medlemsrabatter i HBK m.m.

Här finns något alternativ:


http://www.n-m-c.net/

http://www.dk-autocam.dk/

http://camper-parkering.dk/phpBB/ - gratis.

Snarare fridfull HBK medlemmar än frustrerade medlemmar. ;)


PS. genom HBK får du fri tillgång till fler husbils forum i Skandinavien, som i annat fall är stängda.

Min uppfattning: HBK har mer än 10 gånger så mycket information som andra 3 ledande husbilsklubber tillsammans.
Orsak - de använder en tidskrift som envägskommunikation basis.
HBK ledelsen er klart orientert på hemsidan och webberna med till ex. denna litan finess
post_thanks.gif
.


Jag har följt skandinaviske husbils klubber sedan 1997 och senare start.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen