• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

I natt åkte de dit!

F

F.d. 5322

Guest
Hittade en bil i natt som stod med trasigt släphjul.
Inget konstigt egentligen men någon liten "pryl" i magen sa att nåt var fel.
Ringer till farbror Blå - och visst var det fel!
"-Kan du vänta kvar i närheten men du får inte lämna din bil!?"
Visst. De var ju bara tio minuter bort så det kunde jag väl göra.

Sätter mig och fikar med rutan nere och lyset släckt ett par hundra meter från bilen.
Jag hör en bil komma norrifrån med hög fart. Den stannar vid den andra "trasiga" och stänger av, för att nästan genast starta igen.
"Såg han mig?"
Antagligen eftersom han kommer mot mig. Jag startar min bil. Han bromsar ner mitt för mig och konstaterar att det bara var en ofarlig tidningsbil och gasar på igen.
Jag sticker efter - men jakten tar slut efter ett par hundra meter när han svänger in på en P-ficka. Jag följer efter och stannar bakom. Passageraren kliver ur och börjar gå mot mig. Varför vet jag inte.

I samma stund kommer pojkarna i Blått! Jag blinkar. De vänder och stannar vid sidan om mig.
"-Där har ni dom!" säger jag och pekar.

En lätt fångst skulle man kunna säga :D
Maximalt väl timat dessutom ;)

Måste tyvärr erkänna att jag har lite dåligt samvete för mina abonnenter som inte hann få sin tidning till morgonkaffet. :oops:

Tidningsbuden - Buset: 1-0 :D

Blåljus.jpg
 
F

F.d. 25246

Guest
Sv: I natt åkte de dit!

Om vi alla reagerade som du skulle vi ha en betydligt mindre kriminell värld.
Bra jobbat!
 
F

F.d. 28965

Guest
Sv: I natt åkte de dit!

Tur att man inte får punktering så ofta om det är så brottsligt! :D
 

sven-A

FD HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
8259
Medlemskap
2023
Sv: I natt åkte de dit!

Det är väl sån´t här som kallas civilkurage, att våga ingripa eller hjälpa till.
Snyggt jobbat...

sven-A
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: I natt åkte de dit!

Måste bara poängtera att jag vare sig vill eller kan, ta åt mig någon ära!
Det var polisen som gjorde jobbet. Jag gjorde inget annat än att ge dom ett litet tips, viket de flesta säkert skulle ha gjort.
Vi ser mycket och denna gången klaffade det. Men visst var det kul att det gjorde det, för en gångs skull.

Lite mer vad det handlade om, står i dagens papperstidning: (kan ju inte vara någon hemlighet)

Två män gripna för bilstöld
Under måndagsmorgonen grep polisen två män som senare anhölls misstänkta för bilstöld. En 35-åring från Oskarshamn och en 28-årig Älmhultsbo stoppades vid Ålshult. Deras bil med släp visade sig vara falskskyltad och efterlyst i Karlshamn.
På släpet fanns två större tankar med sammanlagt tvåtusen liter diesel som misstänks vara stulet. Efter förhör anhölls de båda männen misstänkta för tillgrepp av fortskaffningsmedel, stöld, med mera.
Polisen söker nu ägaren till det släp som fanns tillkopplat till bilen. Släpet är ett vitfärgat, högbyggt personbilssläp med dörrar både fram och bak.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: I natt åkte de dit!

Tror sjutton att de fick punka med över två ton på släpet:D.
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: I natt åkte de dit!

Tänkte bara tala om att dieseltjuvarna är släppta. Det gjordes efter ett par dagar - vilket väl var väntat i det här fantastiska rättssamhället. :mad:

Vi får väl se om de står och väntar på mig någon natt framöver. Bilen är lätt att känna igen och de kan ju min runda och vilken tid. Åtminstone vid denna platsen. Kanske blir jakt åt andra hållet nästa gång. :D
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: I natt åkte de dit!

Du får väl ha 357an under sätet. Det är världens bästa revolver. I alla fall Clintans modell, minst 30 skott i magasinet och stoppar en tanks. ;-))

Alvarligt talat, ta det försiktigt, vi vill ha en hel medarbetare i Kommungruppen.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen