• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp Aldepannan går inte på el!

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Hej!

Jag har anslutit elkabel till bilen och lampan som visar att 230 V är anslutet lyser. Jag har också fungerande eldrift till kylen och AC:n.

Men manöverpanelen till Alde 3010 visar att el inte är ansluten och en av automatsäkringarna har löst ut. Den löser ut igen om jag trycker tillbaks den. Under den korta tid innan den löser ut igen tänds symbolen för eldrift på Alde manöverpanelen.

Vad kan detta beror på? Finns det någon fler säkring som kan ha löst ut som påverkar detta? Bilen är en Dethleffs Globetrotter och har EBL elcentral.
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Hjälp Aldepannan går inte på el!

Hej lite svårt att säga när man inte vet hur gamla grejor troligvis "doppvärmaren"(elpatron) som gett upp läs kortis mät upp den
 

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp Aldepannan går inte på el!

Pannan är bara 6 månader men jag ville kolla om det finns någon kunskap om hur man kan lösa det själv istället för att behöva lämna in den.
 
Toppen