• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolgrill

F

F.d. 25206

Guest
Sv: Gasolgrill

Kolla på Primus Vidar BBQ har haft en sedan 2 år och tycker den är ypperlig att handskas med i bilen
 

sven-A

FD HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
8259
Medlemskap
2023
Sv: Gasolgrill

Jula, i vart fall i Gävle, har en gasolgrill för 399.- snygg, hopfällbar, benen fälls in under grillen, drygt 20 cm hög ihopfälld. Grillyta ca. 40 x 30 cm.
Grillgaller, samt ett värmegaller som sitter 10 cm ovanför i uppfällt läge.
Grilen ska troligen utgå och är prissänkt från 699.- till 399.-. Man kan ju bara spekulera i varför den ska utgå.
Jag tycker den fungerar som den ska för det priset. Men det finns ju de som kostar 2000.- också men jag tror inte köttet smakar annorlunda för det, och den är nästan lika i utseendet.
Grillen är borttagen från deras hemsida, så har du en gammal katalog så kolla i den.
sven-A
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill

Har också använt Primus Vidar BBQ under 2 säsonger tycker den är perfekt
som en snabb och användbar andragrill för inget slår kolgrillen enl våra smaklökar

Primusgrillen använder engångsflaskor kan tilläggas som vi brukar köpa på Biltema
till bra pris.
Finns även en väska att komplettera med ca 150 kr tror jag.

P-zon
 

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill

Vi annvänder en Weber® Qâ„¢ 120
Går att använda engångsflaskor eller en koppling för större ska koppla in min med en kran direkt fr gasol fr bilen
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.842
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Gasolgrill

Primus Vidar BBQ!!!

Har under åren släpat med olika sorters kolgrillar, gasolgrillar, partygrillar, portföljgrilla, mm.

Jag tycker att Primus Vidar BBQ är i en klass för sig. Lätt, hopfällbar, snabb och jämn. Har ganska stor grillyta. Köp gärna väskan till. Googla på nätet, ibland finns det extrapriser där.

Såg faktiskt i en stor gilltest för något år sedan att Primus Vidar BBQ blev testarnas favorit trots att testet egentligen gällde stora grillar.

Krister N
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill

Jag funderar på att köpa Primus Vidar. Jag har just nu en ganska klumpig och tung "resegrill" med lavasten och allt, och som kopplas till större gasflaskor.
Så till frågan:
Är gasflaskorna till Primusen av standardformat så man kan få tag på dem "överallt", även utomlands, eller måste man hålla sig till Primus flaskor?
Man vill ju inte bli "gastorsk" när humrarna är delade och klara när man sitter på stranden med utsikt över medelhavet..
:D
Är det någon som vet?
//W
 
V

Veteran

Guest
Sv: Gasolgrill

har själv köpt denna grill på Jula incl. väska. Mycket nöjd så här långt. Gas köper du på Biltema 17-595 4 st. 79.90. Troligen standard eftersom dom passar till både Biltema spis & andra fabrikat. Gastid pr. burk ca. 1,5 timme.:)
 
J

Jarn

Guest
Sv: Gasolgrill

På Julas hemsida kostar en sådan Primus grill nu 449:-
Du kan också köpa gastuberna där, faktiskt billigare än på Biltema.

Artikelnr 769-014 kostar 19:-/st för gastuberna som är standard och också bl.a. används till ogräsbrännare m.m.

Har också en sådan grill med mig, funkar bra, men som sagt en kolgrill ger ju ändå en viss smak som man inte får här. Men kanon att ha med sig i husbilen.

TILLÄGG När jag nu ser närmare på deras hemsida, så är den slut i nätbutiken. Den finns endast i lager i vissa butiker.
 
Senast redigerad av en moderator:

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill

På Julas hemsida kostar en sådan Primus grill nu 449:-
Du kan också köpa gastuberna där, faktiskt billigare än på Biltema.

Artikelnr 769-014 kostar 19:-/st för gastuberna som är standard och också bl.a. används till ogräsbrännare m.m.

Har också en sådan grill med mig, funkar bra, men som sagt en kolgrill ger ju ändå en viss smak som man inte får här. Men kanon att ha med sig i husbilen.

Tyvärr är grillen slut på Jula utom i Luleå, Växjö och Malmö.
Det lönar sig inte att köra 25 mil. Det får nog bli en för 700:- även om det svider.
:msn_cry:
Men tack för tipset.
//W
 
F

F.d. 23702

Guest
Sv: Gasolgrill

Har en Cramer sen ca.10 år. Finesen med den är att värmen ligger i taket samt att man kan koka tex. potatis samtidigt. Är helnöjd.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.842
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Gasolgrill

Jag har köpt den aktuella flaskan i hela Europa. Använder samma sorts flaska i ett litet enlågigt gasolkök, också under många år. Grillen och köket gör att vi kan brassa det mesta utomhus, vilket är riktigt skönt när man är söderut. Gör faktiskt så ofta här hemma också. Har alltid ett par, tre flaskor i reserv. De väger väldigt lite.

Krister N
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Gasolgrill

En enda fel med disse engångsflaskorna: under +5°C så slokker lågan etter omlag 10 min. (Bitter erfaring med et kjøk av denen typen før vår husbilstid.

Men en grill bruker en ikke når det er kaldt ute, og det frister heller ikke med annen kokelering under slike forhold.
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Gasolgrill

Finns nog lika många synpunkter på grillar som det finns modeller. Använder själva en Cramer Milano med två plattor på ovansidan. Packad blir den som en dokumentportfölj, lätt att hålla ren med värmen från ovan och en fettuppsamlare under. Vi är helnöjda med den.
Roadglider
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill

Vi använder Julas grill med infällbart ställ. Den kopplas till en KP5 (5kg) kompositflaska som är lätt att lyfta från bilen. Grillen är lätt, fungerar mycket bra. Ska man kritisera något så är det önskvärt med högre effekt. Den ger 2500watt.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Gasolgrill

Jag funderar på att köpa Primus Vidar. Jag har just nu en ganska klumpig och tung "resegrill" med lavasten och allt, och som kopplas till större gasflaskor.
Så till frågan:
Är gasflaskorna till Primusen av standardformat så man kan få tag på dem "överallt", även utomlands, eller måste man hålla sig till Primus flaskor?
Man vill ju inte bli "gastorsk" när humrarna är delade och klara när man sitter på stranden med utsikt över medelhavet..
:D
Är det någon som vet?
//W
Dom blå flaskorna skall vara standard i hela Europa och större delen av Världen
Men skulle du ha problemmed dina langostas så ommer jag och hjälper dig att grilla dom och gör en smaktest helt gratis:spinny:
 
Toppen