I somras skrevs en del om de
flammiga svartgråa takpartierna på vissa Adriamodeller. Jag lovade att återkomma när jag hade fått ordning på detta.
Så såg det ut innan....JPG
De svar jag fått från leverantören är att (min bil är från 2008) Adriafabriken är ej intresserade av att lämna garanti på detta. Fabriken verkar inte heller ha hört talas om problemet tidigare. Den attityden är ju inte särdeles ovanlig.
Därefter kom jag i kontakt med den verkstad som Adria-Sverige använder som centralverkstad. Verkstaden ligger i Karlstad och heter
Scandinavian Caravan Center AB. Tel: 054-533660 Mobil: 0705-510335 tala med Patric Larsson.
De åtog sig att, som ett experiment, slipa ner den fula flammiga ytan och därefter lackera densamma.
Personligen har jag blivit helt nöjd med resultatet. Jag lovade/hotade firman att meddela detta till mina klubbkompisar i Husbilsklubben.
Arbetet utfördes i går och det för mig och min hustru tråkiga var att sitta och vänta på att färgen skulle torka.
Så blev det efter....JPG
Vi är nu hemma i Sollebrunn och skall, efter årsservice på måndag, ställa av bilen. Till våren blir det intressant att se om färgen är fräsch och sitter kvar.
Leif
se bifogade bilder.