• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenpump

F

F.d. 508

Guest
Sitter i bilen med en trasig vattenpump till en Eura mobil - 92,ej turbo vet någon vart man kan få tag på en ny / begagnad sådan så fort som möjligt??? Tusen tack på förhand
Ann-Sofie
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Vattenpump

Hej!
Ta bild på pumpen och åk till en närmast husvagnsförsäljare som också har reparation, som de flesta har, han kan lotsa dig vidare..
Men din pump som förmodligen kostar kring 1000 lappen, behöver inte vara kaputt, den kanske har bara problem med elen...
Lycka till!!
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Vattenpump

Sitter i bilen med en trasig vattenpump till en Eura mobil - 92,ej turbo vet någon vart man kan få tag på en ny / begagnad sådan så fort som möjligt??? Tusen tack på förhand
Ann-Sofie

Är det på motorn, eller till vattensystemet i husdelen? :)
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Vattenpump

Hejsan, om det är vattenpumpen till motorn du behöver eftersom du skriver ej turbo och -92, så tycker jag du skall försöka med Mekonomen eller Autoexperten, för de har mer delar än man tror, säskilt till bilar som är äldre än -94.
Eller också Axel Augustin i Tyskland, men då kan det ta en vecka innan du får delarna.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Vattenpump

Vilken biltyp är denn byggd på?
Med en gammal Citroen 89:a är jag rätt van att leta delar.
Som sagt, biltyp så kan jag kolla lite.
 
Toppen