• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Knarrevik på irrfärder

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
bild-769421.JPG

Vi fick ett infall tisdag morgon, packade i all hast och styrde kosan dit näsan visade.
Det blev tvärs över Sverige via Karlstad mot Roslagen där vi aldrig varit tidigare.
Efter mycket skogskörning kom vi äntligen fram till Öregrund i det fina och varma vädret.

För att göra det lättvindigt är bilderna tagna och distribuerade med iPhone/iPad, därav bildkvaliteten.
 
F

F.d. 7747

Guest
Sv: Knarrevik på irrfärder

:yes:Hej roligt att se att ni förirrat er till höga kusten inte lång från var ni nu står så finns en fin liten camping , med en bra fiskrestaurang en liten butik (inte allt för stort sortiment) och ett gammalt kapell som jag tror Gävle fiskarna lät bygga , har inte stått där i år men det har varit rätt så billigt där förutom åren .
Platsen heter Barsta , därifrån går det en gång stig till Solsidan ett vidsträckt klippområde nere vid havet det finns möjligheter att fricampa på solsidans parkering men det är inget jag rekomenderar eftersom det är en stor pic nick plats även för ortsbefolkningen .
Från Barsta kan ni också åka turbåt över till sveriges högsta fyr Högbonden , den är numera vandrarhem och cafe .
Detta var bara ett av många trevliga ställen ni kan uppleva på höga kusten , hoppa att ni har det lika soligt och fint som vi har det vi som just nu befinner oss utanför Skellefteå.
Ett litet ps. har ni för avsikt att dra E4 vidare norrut så glöm inte att göra ett stopp och kanske också övernatta på en av norra sveriges bästa rastplatser Jävre .
Rulla Lugnt och ha en fortsatt skön resa .
:yes:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Knarrevik på irrfärder

Tack RuneB!
Barsta skall vi titta på, tyvärr blir resan inte mycket längre denna gång eftersom vi måste vara hemma senast söndag. Vi får besöka Jävre m.fl. vid ett senare tillfälle när vi har bättre tid.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Knarrevik på irrfärder

bild-788307.JPG

En stilla kväll vid stranden i vid Norrfällsvikens camping.
iPhonebild

PS! Ser att horisonten blev lite sned men det är inte så lätt att hålla en iPhone rakt när skärmen är solbelyst. Inga bilder är efterbehandlade.
 
Senast ändrad:

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Sv: Knarrevik på irrfärder

Missa nu inte ett besök på Mannaminne i Häggvik nu när ni är så nära!
Mvh
Lasse W
 
H

hianders

Guest
Sv: Knarrevik på irrfärder

I Kramfors kommun.

Inger/fru hianders
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Knarrevik på irrfärder

Det senaste inlägget skrevs norr om Orsa utan 3G-förbindelse men tack vare min lilla Net1-router fick jag sänt både text och bild. Eftersom jag tidigare har uttalat mig kritiskt om den är det idag på sin plats att berömma.

En räddare i nöden!

Det kunde ju ha varit något mer brådskande än ett inlägg på HBK. Med Viber går det ju att ringa med hjälp av Net1 även utan telefonkontakt. Även Android har i dagarna fått Viber vilket fördubblar det presumptiva antalet användare.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Knarrevik på irrfärder

Edsleskogs wärdshus
bild-713994.JPG

iPhonebild

Har hunnit till Edsleskog i Dalsland efter en dryg tur genom Dalarna och Värmland med ideliga fartkameror.

Tröttande att aldrig få slappna av och veta vilken hastighet som råder.
50, 60, 70, 80, 90, 100 eller 110? Idiotiskt med alla varianter, det hade räckt med mindre än hälften!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Knarrevik på irrfärder

Nå er du ikke langt fra meg, regner med at du kjører østover på vei hjem.
Er i Dals Långed i nå.
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Knarrevik på irrfärder

Nåjs, så många fartkamror är det inte. Vet ju inte iofs vilken väg du kom från Dalarna, men de börjar ju först i Södra delen av E45 eller 63'an.

O Vilken hastighetsbegränsning som gäller står ju på GPS'en ändå... :bock: :bock: :bock:
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Knarrevik på irrfärder

Edsleskogs wärdshus
bild-713994.JPG

iPhonebild

quote]

Hur som helst, detta ställe rekomenderas om man istf att trängas med lastbilarna på E45 genom Dalsland (o alla fartkameror) så är Åmål - Edsleskog-Billingsfors- Uddevalla ett alternativ.
Gott fika som Holländarna på Edsleskogs Värdshus serverar, även om de senast inte lärt sig få rätt konsistens på vaniljkrämen till rabarberkakan.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Knarrevik på irrfärder

Home sweet home
bild-748330.JPG

iPhonebild

Äntligen hemma efter 198 mils irrfärder!

Mycket skog blev det och inte så dramatisk natur som jag är van vid. Höga kusten och Roslagen i all ära men inte lika storslaget som den norska fjällvärlden.

PS! Nyheterna om attentatet i Norge är mindre kul!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Knarrevik på irrfärder

Nåjs, så många fartkamror är det inte. Vet ju inte iofs vilken väg du kom från Dalarna, men de börjar ju först i Södra delen av E45 eller 63'an.

O Vilken hastighetsbegränsning som gäller står ju på GPS'en ändå... :bock: :bock: :bock:

Jag slutade räkna vid 12!

Det är inte alltid som Navigon har rätt hastighet. iGO Primo har bättre koll.
 
Toppen