Citat:
Ursprungligen postat av eskfra Min drygt ett år gamla TomTom GO 730 har fått fnatt. När den varit igång en stund bestämmer den sig för att visa mig vägen till närmaste polisstation. Den är mycket envis och vill inte återgå till att visa karta eller ruttinfo. Jag har haft kontakt med TomTOM:s support och fått anvisningar om uppdatering av programvaran, men utan positivt resultat. Någon som upplevt något liknande och som har hittat någon åtgärd??  |
Hej, hur har det gått med din Tomtom?
Dagen efter ditt inlägg drabbades min Tomtom 930 av precis samma sak. Den drog iväg till någon POI på egen hand. Av olika skäl så började jag inte att försöka få ordning på gps:en förrän nu på hösten.
1. Kontaktade TT support. Trevlig personal mailade mig anvisningar om hur att göra. Nyinstallation av programvara. Detta hjälpte självklart inte. Dvs att först så trodde jag att nu är allt OK, det varade i flera veckor. Men vid nästa starka solsken som lyste på Gps:en så var det som förut.
2. Ny kontakt med TT. De gav anvisningar om hur den skulle sänds till Holland för rep. 2 års garanti på produkten underlättade ju reparationen.
3. Enl TT anvisningar kontaktade jag det fraktbolag som TT använder. Ringde på en måndag, de kom hem och hämtade paketet dagen efter och på dagen en vecka senare hade jag en utbytt GPS i min hand. Allt utan någon kostnad för min del.
Trist när något inte funkar men reparation på en vecka är helt OK.
Är på det hela taget nöjd med Tomtom support.
Navigera väl /Roy
PS. Jag är rätt övertygad om att många av Tomtoms GPS:er har samma problem men att man försöker verka oförstående om statistiken... /DS