• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Markis

F

F.d. 14669

Guest
Har nyligen blivit med Cheva Van husbil, någon som vet vilken typ av markis och var på bilen den skall placeras? Översta fönstret tar ju en hel del utrymme. Har tittat på lite olika märken och typer men tycker dom tar mycket plats. Sture
 

Bilagor

  • S6300002.JPG
    S6300002.JPG
    1,5 MB · Visningar: 13
F

F.d. 29824

Guest
Sv: Markis

Använd en lös markis som du får dra i en list, lika som på förtält till husvagnar. I.o.f.s. går det inte att justera längder men det är är en enkel lösning.

Ulf
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Markis

Det är ju en Chevy Camper Van! Byggdes några sådana i Sverige 1988-1989, kanske tom 1990. Vi har haft en. Markisen var originalmonterad under dropplisten men jag köpte en ny markis och monterade den högre upp. Sitter just nu i Skottland men ska hem i nästa vecka. Återkommer med montering och bilder.

Tror det var någon här på forumet som var väldans intresserade av just de här byggena. Kommer inte ihåg vem det var. Ska forska lite om det också.

Krister N
 
Senast ändrad:

Storpontus

FD HBK Medlem
Inlägg
1.062
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022
Sv: Markis

Vill minnas att han kallar sig KrilleV8 eller nåt liknande. Köpte lite reservdelar av honom från en Van han skrotade för att ta motorn till sin Camper Van.
 
F

F.d. 22356

Guest
Sv: Markis

Hej här är jag ! Som sagt jag har rätt mycket intresse för dessa bilar. Har även orginal broschyrer på dom. Kontakta mig via PM om du undrar något.
 
Toppen