• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gråvatten nivågivare

cybertron

HBK Medlem
Inlägg
227
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2024
Hej!

Jag har sedan köpet av min husbil haft problem med nivågivarna till gråvattnet. Så häromdagen så bestämde jag mig för att lösa problemet. och jag trodde jag hade löst det. Men igår fungerade det inte igen.. Idag har jag fyllt gråvattentanken med hela min färskvattentank (vilket uppenbarligen verkar gå i trots att gråvattentanken skall vara mindre än färskvattnet?) jaja, hursomhelst, när jag hade fyllt i halva mängen vatten så ökade stapeln 1 hack, sedan när i princip allt vatten var i gråvattentanken så ökade stapeln till nr. 2. (av 4)

Så min fråga är: Är det någon som har liknande nivågivare i sin husbil och kan jämföra nedanstående bild och se om det stämmer med kabelföljden?
Jag har en LT309 som panel om det har någon betydelse? och husbilen är en Adriatik 576 DK 2008
ps. bilden blev tydligen vriden, där det är 2st kablar bredvid varandra, det är nedåt

vilket ger färgföljden uppifrån och ner:
Grön
Grå
Gul
Gul/Brun(?)
Vit(?)
 

Bilagor

  • photo.JPG
    photo.JPG
    1,1 MB · Visningar: 8
Toppen