• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeplats

F

F.d. 50021

Guest
Hej alla fiskefantaster
Är det någon som kan rekomendera en bra fiskeplats.
Vi är vid kläppen nu, och är på väg mot funäsdalen
Så vet ni någon bra plats så är vi glada om ni kan hjälpa oss.
Tack på förhand.
MVH
Rolf med kompisar
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeplats

Hej ! Mitt tips är att ni börjar med Tännäs fiskeområde. Utbudet där är stort och brett som passar alla behov. Det är lite svårt att ge bra tips då man inte känner till fiskrens behov. Sjö eller rinnande vatten ? Beredd att vandra långt ? Är det stora (och svårfångade) eller mindre fisk (typ. matfisk) som gäller? Flugfiske, spinnfiske eller kastmete? Själv vandrar jag mellan 5 och 7 km till mina fiskeställen. När man gör såna vandringar får man vara väldigt nogrann i terrängen. Finns det inga stigar måste man ha kompass med sig. Lycka till!
 

benfor

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
6323
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeplats

Hej !
Ett besök på Stötens camping är att rekommendera, fortsätt vägen genom Sälens by mot Särna, sväng vä över bron vid Fulunäs, fortsätt ca 14 km, campingen ligger på vä sida
alldeles bredvid vägen.
Utmärkt fiske i Görälven efter Harr och Öring, älven rinner längs med campingen änd ner till Fulunäs där den går ihop med Fuluälven och Västerdalälven, går bra att fiska överallt i älven, prata gärna med campingvärden Peter han kan ge bra tips om fiskeplatser längs älven.
Har själv nyttjat denna trevliga camping och fina fiskeälv varje sommar i 20år.

// benfor
 
Toppen