• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad är du glad över idag?

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.425
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Jag är glad över att Gunnar inte slog ihjäl sig igår.

I flera år har jag sett honom hoppa upp och ner på en ranglig ställning för att göra arbeten på huset eller häcken, och sagt att han ska ta det lugnt för att inte ramla ner, men....
igår var spikade han foder runt fönstren, och han skulle gå ner baklänges..
då tar han fel på ett fotsteg och faller rakt bakåt, landar på hörnet av stockar vi har som inramning runt blomrabatten.
Men, om inte ryggen tagit emot fallet hade han kanske landat med huvét före i stenplattorna.
Idag är han väldigt mörbultad i korsryggen och ska inte hålla på med husrenovering de närmaste dagarna, och gör inga snabba förflyttningar.

Man blir påmind om att livet kan förändras på en sekund

Ta vara på varandra och njut av dagen
:):) Carina & Gunnar
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Vad är du glad över idag?

Hej
Att det inte regnar! ännu.
/Vidhem
 
T

Teddi

Guest
Sv: Vad är du glad över idag?

att den sista semestern börjar i morgon för frugan ock därefter livslång bra kompensation från reinfeldt-comp...

i samband med detta få vara frisk..

ock samtidigt lägga alla väckarclockor framför vänster hjul på husbilen ock dra iväg..:D:D:D


teddi
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55293

Guest
Sv: Vad är du glad över idag?

Inte över regnet i Smögen
 
M

Matts Torebring

Guest
Sv: Vad är du glad över idag?

Den som är frisk har tio önskningar, den som mår dåligt, har bara en önskan. Jag är så oerhört glad och tacksam för att jag är frisk, får vara på semester med min fru nere i Spanien, tacksam för våra barn och barnbarn. Jag brukar säga att ingen i Aneby har roligare än jag. Jag stortrivs med allt det jag kan göra. Mvh Matts Torebring
 
F

F.d. 25246

Guest
Sv: Vad är du glad över idag?

Att få läsa så vettiga svar här! att vara kry är det viktigaste sedan har jag för motto att göra någon glad varje dag, det behövs så lite i vår stressiga tillvaro.

Kör försiktigt och var rädda om er:yes:

Mikkeman
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Vad är du glad över idag?

För att jag ej har så här hemma , men hos min far.... fy attan.:(
Hela Grännavägen fick stängas av.
Och att jag fick bet för en bild idag som sattes in i Expressen:D


översv 009.JPG

översv 011.JPG

översv 021.JPG

översv 031.JPG
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Vad är du glad över idag?

Piteå Träff 003.jpg
Jag är glad över en väl genomförd Caravanträff på Västra Kajen i Piteå. :msn_flower: Ett stort tack till Dagny Lamberg :msn_flower:
Många HBK:are var med
 
F

F.d. 11514

Guest
Sv: Vad är du glad över idag?

-Jag cyklade till jobbet när en bil backade ut och smällde in i sidan på min cykel, jag landade lyckligt så vaken jag eller cykeln behövde repareras.......Nu har både jag och maken skaffat cykelhjälmar som vi aldrig cyklar utan!:spinny:
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Vad är du glad över idag?

Att nedräkningen till semestern har börjat..............de e skönt:D
 

Sunom

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
6897
Medlemskap
2024
Sv: Vad är du glad över idag?

Hur står det till med Gunnar,upphovet till den här positiva tråden ?
För övrigt är vi glada i dag för vi sålt båten och kan ägna det mesta av vår tid åt husbilen.Har haft den 4mån.nu och upplevt nyhetens behag.Allt har funkat bra och vi lusläser alla tips från veteranerna här i HBK.

MVH Noomi o Sune
 
H

hianders

Guest
Sv: Vad är du glad över idag?

Gunnar Gunnar lille gamle man - är lika rädd som Carina när Hasse är uppe och vinglar på stegar och skall klara allt själv!! Ni får faktiskt tänka på att ni inte är ungdomar längre (även om ni ibland tror det!). Krya på dig! och Ta det lugnt!!

För övrigt är jag tacksam för att ha upplevt en trevlig kryssning med en kompis t Åland med Birka Paradise. Oj vad man kan se konstiga människor och situationer på en sådan kryssning. Eftersom jag handlade "bra" i taxfree så fick jag en biljett på ny resa som man kan uppgradera till fönsterhytt för 100 kronor. Om någon vill ha den så ring mig!! Vi kommer inte hinna att åka innan 15 augusti.

Gunnar igen - ta det lugnt!

Inger/fru hianders

PS Härligt väder igår lördag - vi satt ute på däck till sent. Regnet idag gjorde mindre även om det är trist. Dock behövs det!! DS
 
Senast redigerad av en moderator:

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Vad är du glad över idag?

Vet inte om jag vågar, jag är faktiskt glad för att det regnar idag. Gräsmattan har väntat länge och skrek efter vatten. Idag fick den också lite gödsel.
V-backen :)
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.425
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Vad är du glad över idag?

Hur står det till med Gunnar,upphovet till den här positiva tråden ?
MVH Noomi o Sune

Han har svårt för att röra sig, och har dj...t ont hela tiden

Inger,
Tror att han äntligen förstått att han inte är 27 längre,
han har sagt att han inte ska hoppa upppå någon skranglig ställning när han ska måla huset på baksidan...

Nu får han tid att njuta av annat :) men han har det svårt att ta det lugnt
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Vad är du glad över idag?

Jag är glad för att vi lever och kan åka husbil och leva ett gott husbilsliv. Att vi kan gå ut med Zacko när det inte regnar så mycket. Att det snart blir sol och sommar igen.
Att vi kan glädjas åt livet när vi har det. Som sagt, allt kan vändas på kortare än en sekund.
:msn_flower:
 
Toppen