På väg hem från Alicante stannade vi vid 23-tiden på rastplatsen Aire del Montblance mellan Spanska gänsen och Marseille. Vid 06 vaknade jag och mäkte att drapperiet till förarhytten inte längre var fördraget.
Höger framdörr var uppbruten (låset förstört) och allt löst (solglasögon, en limpa cigg ur hanskfacket och en ficklampa var borta. Frugans stickkorg med halvfärdig tröjja användes troligen att bära iväg grejorna. De hade sedan jobbat sig bakåt mot där vi sov. Gått igenom skåp och garderob. Min telefon och plånbok, våra jackor, flieströjjor!! och en ryggsäck hade de ochså tagit. Däremot ratade de min Nikon systemkamera och den nya Xoomen (surfplatta)!
Instämmer att det värsta är att någon varit inne i bodelen då vi sov.
Vi tyckte vi valt plats med omsorg: upplyst och gott om lastbila. Vi stälde oss bredvid en annan husbil, men då den var borta då vi vaknade så var det kanske de som robbade oss

Tur i oturen var att tjuven inte hittade Frugans väska så vi kunde via hennes mobil spärra kort, min telefon och pass redan vid 06. Dessutom kunde hon betala för resan hemåt.
Nu letar jag efter ett bra larm med skalskydd som väcker oss om någon hänger utanför för länge. Surt med reparationskostnader för avbrutna intrång varför jag vill ta dem innan de bänder upp dörrar eller bryter låsen.
Vi tror inte att gas användes utan de slog troligen till någon halvtimme efter att vi somnat då man sover som tyngst.
Nätterna efter detta "låste" vi även framdörrarna genom att dra ett spännband mellan framdörrarnas dörrhantag så att de bara kunde öppnas inifrån. Vår bodelsdörr har en ledstång som kan vikas in och låsas framför dörren som en extra blockering och den använde vi ochså numer som spärr.
Mikael