• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fast i garaget.

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Hallåsan
Skulle montera konsoler att hänga upp campingstolarna på i garaget på min Concorde häromdagen. Mottade ut och borrade när plötsligt dörren blåste igen. Blev svart som natten där inne och trevade med handen för att hitta handtaget o öppna dörren. Helve... tänkte jag när jag kände att där fanns inget handtag att öppna dörren inifrån. Hittade till slut lysknappen så man kunde i alla fall se nåt där inne. Kände i benfickan att jag inte ens hade mobilen med. Lyckade tillslut pilla undan låskolven med en skruvmejsel och ta mej ur. Så i fortsättningen kommer krokarna som är monterade för att låsa dörrarna i öppet läge att användas. 5-gradiga sommarhälsningar från ett grått o blåsigt Umeå
 
F

F.d. 7

Guest
Sv: Fast i garaget.

Usch låt inte kul, tur att du hade ljus och skruvmejsel då:spinny:
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Fast i garaget.

Haha, jag har råkade ut för exakt samma sak bara för ett par veckor sen!!

Jag hade inte ens en mejsel till hands, dessutom är garagelyset trasigt, så jag såg inte ett jota. Och resten av familjen var inne i bostadshuset och tittade på TV, så mej hade de inte saknat på länge...:wub:

Jag trevade mig fram och fann till slut markpinnarna till markisbenen, och efter lite pillande så kunde jag ta mig ut...

Jag går heller aldrig mer in där utan en mejsel, ficklampa och telefon....:)

/Ludde
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Fast i garaget.

Normalt kan en klemme tilbake sluttstykket på samme måten som når døren smekker igjen - en fordel å ha fungerende lampe i garagen :D:D:D
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Fast i garaget.

Njaa...det var inte helt lätt att trycka tillbaks slutstycket med en grov tältpinne...det var svårt att få ett bra tag, slutstycket är lite rundat åt det hållet....

Det tog mig nog närmare tio minuter och femtio svordomar där inne i mörkret innan jag hade tagit mig ut...:swoon:

Jag hade faktiskt krokat i dörren i dörrkroken, men den slet sig när det kom en rejäl kastvind och slog igen dörren med en stor smäll....:eek:
 
Toppen