• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Diesel

kärna

HBK Medlem
Inlägg
46
Kommun
Falköping
HBK-Nr
7882
Medlemskap
2024
Hej alla
Vi har nu efter 25 års husvagnsliv inskaffat en husbil Burstner T590 som vi insett är för liten så nu har vi beställt en Mclouis MC4 75 som väntar leveransbesked på.
En fråga vi har är att vissa mackar har 2 dieselalternativ person diesel och lastvagns diesel. Är det någon som vet vad skillnaden är, jag tankar ju lastvagns diesel då husbilen är byggd på ett lastvagns chassi.

Eive & Anne-Lise
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Diesel

Farten på pumpen!
Ta bilalternativet - annars kan du bli "blöt". :)
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Diesel

Det är ingen skillnad på själva dieseln.
Det är bara slangen och munstycket som är grövre på den för lastbilar för att det ska gå snabbare med att fylla stora mängder diesel :)

JOE
 

Stellplatz

HBK Medlem
Inlägg
175
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6758
Medlemskap
2024
Sv: Diesel

Hej alla
Vi har nu efter 25 års husvagnsliv inskaffat en husbil Burstner T590 som vi insett är för liten så nu har vi beställt en Mclouis MC4 75 som väntar leveransbesked på.
En fråga vi har är att vissa mackar har 2 dieselalternativ person diesel och lastvagns diesel. Är det någon som vet vad skillnaden är, jag tankar ju lastvagns diesel då husbilen är byggd på ett lastvagns chassi.

Eive & Anne-Lise
Hej

Klokt val av husbil:)

Stellplatz
 
Toppen