• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förvaring av glas -fat mm.

S

Sune & Eva

Guest
Om man har helt öppna skåp och vill ställa in ex. glas - fat mm. Finns det praktiska lösningar som gör att man undviker slammer tex. ställbara fack. Är tacksam om ni vet någon butik som har detta, helst i göteborg. " Ha de gött" Sune
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Förvaring av glas -fat mm.

Köpte ett liggunderlag, skar först ut så det passade i skåpet, därefter satte jag koppar och glas på underlaget och ritade av. Skar ut efter det ritade och fick perfekta hål för varje pryl. Garanterat skrammelfritt.
 
S

Sune & Eva

Guest
Sv: Förvaring av glas -fat mm.

Köpte ett liggunderlag, skar först ut så det passade i skåpet, därefter satte jag koppar och glas på underlaget och ritade av. Skar ut efter det ritade och fick perfekta hål för varje pryl. Garanterat skrammelfritt.


Bra lösning, men hur gick du tillväga ang. fat. mvh sune
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Förvaring av glas -fat mm.

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med helt öppna skåp...?

Men vi har löst det i våra skåp genom att på Jysk köpa rullar med en dukliknande historia som är klistrig, rullarna brukar kosta ca 10 kr, de finns i lite olika färger och är ca 1-1,5 m långa och lagom breda för att passa i överskåpen.

Samma typ av rullar finns hos de flesta campintillbehörsfirmor men brukar då kosta runt 50 kr.

Sedan är det bara att klippa till önskad form, dessa glidskydd använder vi på många ställen i husbilen, tex under duken på bordet, under ljuslyktor, och framför allt i alla skåp, och mellan tallrikar.

Det är inget som kanar eller låter när vi kör.

Hittade en länk:

Antiglid matta - Storlek 30X150cm av GH Campingshop AB Orgnr: 556835-5159

//Tommy
 
S

Sune & Eva

Guest
Sv: Förvaring av glas -fat mm.

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med helt öppna skåp...?

Men vi har löst det i våra skåp genom att på Jysk köpa rullar med en dukliknande historia som är klistrig, rullarna brukar kosta ca 10 kr, de finns i lite olika färger och är ca 1-1,5 m långa och lagom breda för att passa i överskåpen.

Samma typ av rullar finns hos de flesta campintillbehörsfirmor men brukar då kosta runt 50 kr.

Sedan är det bara att klippa till önskad form, dessa glidskydd använder vi på många ställen i husbilen, tex under duken på bordet, under ljuslyktor, och framför allt i alla skåp, och mellan tallrikar.

Det är inget som kanar eller låter när vi kör.

Hittade en länk:

Antiglid matta - Storlek 30X150cm av GH Campingshop AB Orgnr: 556835-5159

//Tommy
hej, tanken är väl att slippa att behöva lägga mellanlägg. det skulle vara praktiskt med fack på nåt sätt så att man stoppar bara in faten. mvh Sune
 
S

Sune & Eva

Guest
Sv: Förvaring av glas -fat mm.

Svar på vad jag menar med öppna skåp, en del skåp är ju förberedda för upphängning för glas mm. mvh Sune
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Förvaring av glas -fat mm.

När vi kör lägger vi in påsen med engångsporslin över det andra. Då slipper vi skramlet..
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Förvaring av glas -fat mm.

När det gäller tallrikar står dom som hemma, 4 stycken i hög men på underlaget. Upplever inget väsen från dessa.
 

Suning

HBK Medlem
Inlägg
1.343
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
7133
Medlemskap
2024
Sv: Förvaring av glas -fat mm.

Ett bra sätt är att lägga en papperstallrik mellan varje porslinstallrik, då slipper man skramlet och risken att de går sönder under färd.

Trevlig Valborg !
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Förvaring av glas -fat mm.

Vi har plasttallrikar och dom skrammlar inte men man kan ju lägga en brödpåse på dom .
Frugan gör ett bra jobb med inpackningen men jag får nog kika lite hur hon gör för det hörs inget alls .
 
Toppen