• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ut i Europa

F

F.d. 27287

Guest
Nån som har koll på billigaste sättet att komma till Tyskland
i sommar ?( Kör en 8.5 m bil)Planerar att åka i mitten på juni.
Har försökt ta reda på via senaste numret av husvagn o camping men blir inte riktigt klok.:wideeyed:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ut i Europa

Sist jeg sammenlignet priser sist høst var det Finnlines Malmö - Travemünde og TT-Lines Trelleborg - Travemünde som hadde de beste prisene i sine prislister for ferjene og kortere kjørestrekning. Med Brobizz blir broene over Öresund og Storebelt brukbart priset, til tross for lengre vei - men med husbil så er det ofte: "Veien er målet"

Scandlines kan muligens ha bra tilbud på ToR, men en må bestille faste avganger i god tid før avreise så de ble ikke aktuelle lenger for oss som ikke ønsker å ha en låst plan for reiser.
 
L

Liz60

Guest
Sv: Ut i Europa

TT-line från Trelleborg ligger bra i pris jämfört med Broarna och milen genom Danmark.
Liz
 
J

Jarn

Guest
Sv: Ut i Europa

Har precis bokat Finnlines mellan Malmö - Travemünde.

Lördag natt i högsäsong, två personer, hytt och 7 m husbil. Summa 1647:-
Hyfsat pris tycker jag. Då fick jag 10% reduktion på biljettpriset i CC rabatt.
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Ut i Europa

Var försiktig med att ansluta el till bilen ombord. Vi åkte en av båtarna i höstas tog erbjudandet att få "gratis" el, laddaren slogs ut med repartion som följd. För de HBK-are framför oss hände samma sak, repr. i Tyskland 4000:-. Roligare kan man ha. Finnlines tar inte på sig detta. "De har justa grejor" säger de. Men jag har slutat tro på slumpen. Finns beskivet på annan tråd här på forumet.
Leffe
 
J

Jarn

Guest
Sv: Ut i Europa

Ja Leffe, jag har läst om det.
Jag har tidigare på 6 timmars resor, gjort så att jag kört kylen på batteridrift. Det har funkat med bara ett batteri.
Nu har jag två batterier så jag tror det går bra denna gång med.
Kommer inte att ansluta till el på färjan. Har varit med om reparationer av datorer ombord pga dålig el.
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Ut i Europa

Jag har åkt på dom färjorna flera gånger och har alltid el. Inga bekymmer med laddning eller att något gått sönder.
:)
JOE
 
Toppen