Citat:
Ursprungligen postat av ***EP*** Du vet inte var typkoderna kan tänkas sitta, har lämmnat bort både växellådan och husbilen. så jag får ringa så han får kolla upp vad det sitter i husbilen. varvar den mer på 5:an så ser jag det inte som någon nackdel direkt. men tvärs om låter inget vidare |
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej igen, nej jag vet inte var typkoderna sitter. Risken att det inte är samma utväxling är nog rätt stor. Du har ju 16'' hjul på din, och bilen du tog reservlådan från har väl 14'' hjul.
Det borde ju innebära att donatorlådan är högre växlad för att kompensera för de mindre hjulen, vilket innebär att med lådan monterad i din bil så skulle den bli klenare men kunna gå fortare, vilket den nog tyvärr inte orkar, så den kan nog bli seg.(Hoppas jag har fel.)
Men sedan har ju din motor några hästar mer vilket också säkert har påverkat utväxlingen på original lådan så det är nog lite svårt att veta utan att räkna kugg.
Vet du om din bensinare är upphottad

med extraktorrenrör, andra munstycken, ändrad tändning, luftrenare m.m. för då har du ju ett antal extra hästkrafter att ta till.
Fast_car.gif
JANKRO.