• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stopp i toalettspolningen

Niclas & Pia

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Hej
Behöver lite information hur man tar isär och kollar varför det är stopp i spolningen på toaletten (Thetford) ...Den spolar, men verkar vara stopp nånstans (kanske munstycket) vilket gör att vattnet kommer ner i kasettfacket vilket i sin tur nu verkar ha gett nån slags felkälla så SOG fläkten går hela tiden.. Har brutit strömtillförseln till denna nu. Tittade lite snabbt om att ta isär några delar på toan men vågar inte rycka och slita eller dra för mycket.
Tacksam för hjälp om orsak och åtgärd

//Niclas
 

Niclas & Pia

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Sv: Stopp i toalettspolningen

Tyvärr stängs inte fläkten av...förmodligen för att det kommit vatten ner i kasettutrymmet istället för ut i holken. Tror nog själv att det är stopp i "utblåset" under ringen ...men hur kommer jag åt att göra rent den?

//Niclas
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Stopp i toalettspolningen

SOG fläkten styres av en microbryter som er festet til veggen i rommet for kassetten slik at armen som åpner spjellet slår på fläkten. Ta ut kassetten og kjenn etter om bryteren er blitt skadet. For at allt skal fungere så må kassetten være helt på plass og låst fast av sperrehaken.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.500
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Stopp i toalettspolningen

Tyvärr stängs inte fläkten av...förmodligen för att det kommit vatten ner i lastutrymmet istället för ut i holken. Tror nog själv att det är stopp i "utblåset" under ringen ...men hur kommer jag åt att göra rent den?

//Niclas

Jag hade lika tålig spolning som du beskrev och det var stopp i ventilen. Du kommer åt spolningen/"ut blåset"underifrån, lossa "pottan" ...sitter med sex skruvar
 
Toppen