• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

laddning 220v

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Hej
Någon som vet var laddaren till 220v sitter (laddningen fungerar inte)på en Dethleffs -97 med fiat chassi?
Finns det några säkringar till laddaren?
Laddningen från generator fungerar heller inte
Har det något samband?
MVH
P-O
 

chiquita

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Sv: laddning 220v

Hej.
Hade en Dethleffs -98, laddaren satt precis som nämnts ovan under handskfacket. Ovanför fötterna på passageraren. Den syns inte utan att du lägger dig på knä och tittar upp bakom plastpanelen. Laddaren sköter både laddning via 220 volt och laddningen ifrån fordonets generator.

OM jag minns rätt så sitter det även en säkring inne i laddaren.


Lycka till /Roy
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: laddning 220v

Hej thunder69. Jag plockade med en Dethleffs som var något år äldre än din för ett tag sedan. I den satt laddaren och det man kan kalla för elblock under instrumentpanelen på högersidan ungefär där pass. har sitt högerknä. Man får plocka bort nedre halvan av panelen så hittar man lådan.
Panelen med instrument och säkringar innehåller inget tänkande utan får sin info. från lådan. Du kommer förmodligen att se flera flatkablar också. De kommer från vatten och spilltankens givare m.m. Kablarna från bilens batteri kommer också dit och går sedan vidare till bodelsbatteriet.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:
Toppen