• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dörr i baklås!

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Körde ut vår nya Adria Coral S 670 SL ur garaget för att ute i solskenet klistra på HBK-dekalerna. Mona gick in i bilen för att greja med några detaljer och upptäckte att toalettdörren gått i baklås. Handtaget går ej att rubba. Jag har brukar rejält med våld, men handtaget är orubbligt. Dörren är lika säkert låst som ett kassaskåp. Eftersom låskistan sitter på insidan av dörren och dörrens gångjärn är väl infällda går det inte att komma åt något heller. Har någon av Er råkat ut för detta och i så fall även löst dilemmat?
Tacksam för alla förslag på lösning!
Hälsningar Kjell
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Dörr i baklås!

Körde ut vår nya Adria Coral S 670 SL ur garaget för att ute i solskenet klistra på HBK-dekalerna. Mona gick in i bilen för att greja med några detaljer och upptäckte att toalettdörren gått i baklås. Handtaget går ej att rubba. Jag har brukar rejält med våld, men handtaget är orubbligt. Dörren är lika säkert låst som ett kassaskåp. Eftersom låskistan sitter på insidan av dörren och dörrens gångjärn är väl infällda går det inte att komma åt något heller. Har någon av Er råkat ut för detta och i så fall även löst dilemmat?
Tacksam för alla förslag på lösning!
Hälsningar Kjell
Hej!
Är du säker på att det inte bara är upptaget?:twitcy:
//Conny
(ursäkta mej, men jag kunde bara inte låta bli att fråga)
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Dörr i baklås!

Hej Conny!
I så fall har stackarn som sitter där suttit där sedan den 13 mars.
Snacka om att vara trög i magen!

Är dock fortfarande lika tacksam för lösningsförslag på hur man får upp dörreländet utan att behöva göra kaffeved av det!
//Kjell
 
Senast ändrad:
F

F.d. 54935

Guest
Sv: Dörr i baklås!

Vår dörr gick oxå i baklås. Det var inte själva låskistan utan längst ner (eller högst upp) på dörren där de utanpå liggande järnen hade skruvat sej helt åt fel håll. Men man kunde inte rubba handtaget. Vi fick bruka ganska mycke våld genom att trycka in en kökskniv å bänna ut tills man kunde vicka järnet åt rätt håll. inget gick sönder som tur va. hoppas du får upp dörren .
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Dörr i baklås!

Tack, Malinanders!
Lyckades precis slå ut sprintarna i gångjärnen utan att skamfila vare sig dörr eller foder speciellt mycket. Sitter nu med låskistan i näven och skall plocka isär det för att se vad det är som kärvar.
Slutet gott, allting gott hoppas jag.
Hälsningar
Kjell
 
Toppen