• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 4931

Guest
Jag fick igår kväll ett hotfullt telefonsamtal från en av medlemmarna i Husbilsklubben.se, orsaken var att jag hade skrivit ett svar i en tråd ang. att köpa "sidoimporterad husbil"

Nu vill jag ifrågasätta om det är i klubbens mening att man inte skall få ge svar baserat på egen erfarenhet utan att bli telefonhotad av forumets medlemmar?

Hur denna person har fått tag i mitt telefonnummer är för mig oklart, men helt klart hade inte denna person "alla hästar i stallet..", för han ringde från en mobiltelefon som INTE var skyddad, vilket gör att jag vet både namn & telefonnumret till mannen..


Jag känner igen namnet som en av dom är väldigt "aktiva" på forumet och medlem i klubben.


Även om man inte har samma åsikter som alla andra, måste väl det vara i allas intresse att både positiva och negativa erfarenheter lyfts fram...

Om jag har fel, så vore jag tacksam om forumets ledning ger besked om vart censurgränsen i forumet går..

I min värld ska en medlem som ringer och ger hot per telefon uteslutas ur klubben för all framtid.. eller tycker Ni det är ok?
 
F

F.d. 25011

Guest
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Eftersom du tydligen vet vem det är som ringde tycker jag att du skall göra en anmälan till Polisen och glöm inte att säga att du blev väldigt rädd av hotet, på det sättet kan du stämma personen i fråga.

Hösten 2009 var Lena & jag i Örkelljunga på Bengts ställplats och jag stod ute och talade med tre andra personer. Efter en stund kom en individ bort till oss och försökte slita av Lena den HBK luvjacka hon har med orden "du skall inte göra reklam för den skitföreningen".
Det dumma jag gjorde var att inte notera registreringsnumret på bilen för då hade jag kunnat sätta honom. Vid kontakt med kriminalen i Växjö veckan efter sa de att man alltid skall anmäla hot.
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Hej.

Bara att beklaga. Det verkar konstigt att personen ifråga inte vågade möta ditt inlägg på det öppna forumet, utan ringer upp. Helt sjukt.

Vissa växer tydligen aldrig ur sandlådan.

Peter.

Ps. Nu kanske det börjar ringa här också. Ds.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Borde inte klubben agera om du uppger vem det är ?
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Juridiskt kan vi i styrelsen inte göra något, men kan tillskriva denna person och förklara att vi starkt är emot sådant uppförande, och be om en förklaring av händelsen. Vill du ha den hjälpen kan du kontakta styrelsen.
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Jag tycker du borde ta kontakt med personen eftersom han så tydligt efterlämnat sitt visitkort.
Kanske har det varit en ”fyllegrej” det var ju fredag kväll i går. I så fall bör du kunna förvänta dig en ursäkt och om inte, gör en polisanmälan. Kan man inte framföra vederhäftig kritik helt öppet är det som du säger något sjukt.
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Hej.

Telefonnummer ligger under allmän profil och kan läsas av alla (medlemmar?) om man uppgett ett nummer.

Peter.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Telefonnummer måste anges och kan endast läsas av HBK Medlemmar.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Jag tror att väldigt många av oss har blivit hotade eller trakasserade på något sätt för vad man skrivit i forumet. I mitt fall var det anonymt via min blogg men efter att jag kopierat hans/hennes kommentar på detta forum blev det tyst. Kanske en "fyllegrej"?
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Juridiskt kan vi i styrelsen inte göra något, men kan tillskriva denna person och förklara att vi starkt är emot sådant uppförande, och be om en förklaring av händelsen. Vill du ha den hjälpen kan du kontakta styrelsen.
Tycker det vore bra och välkommet om styrelsen (du tillhör ju den JanneEkan?) tar avstånd mot detta beteendet och samtidigt passar på att markera var gränser för HBK-medlemskap, uppträdande och använda tillmälen .... spec på dessa sidor går!

HBK kan därefter, i all enkelhet och utan att överdriva, beskriva hur vi vill ha det inom HBK's gemenskap - detta har internt HBK absolut ingenting med juridik att göra!
Gör inte ett "problem" som detta svårare än vad det är! Markera avståndtagande mot alla former av hot, det är inte komplicerat och bör vara en självklarhet!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Tycker det vore bra och välkommet om styrelsen (du tillhör ju den JanneEkan?) tar avstånd mot detta beteendet och samtidigt passar på att markera var gränser för HBK-medlemskap, uppträdande och använda tillmälen .... spec på dessa sidor går!

HBK kan därefter, i all enkelhet och utan att överdriva, beskriva hur vi vill ha det inom HBK's gemenskap - detta har internt HBK absolut ingenting med juridik att göra!
Gör inte ett "problem" som detta svårare än vad det är! Markera avståndtagande mot alla former av hot, det är inte komplicerat och bör vara en självklarhet!

Jag blev lite konfunderad här!

HBK behöver väl inte tala om för oss hur vi ska uppföra oss? Vi är vuxna och vet mycket väl vad som gäller. Det är en självklarhet!

Jappe
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Jag förstår inte varför vi måste ventilera saker som detta här i forumet.
Det blir så lätt att drevet går utan att man vet vad som egentligen sades under samtalet. Jag förmodar att det var en del av en dialog mellan 2 parter.

Har man problem med trakasserier eller upplever att någon medlem går över gränsen borde man kontakta styrelsen direkt. Även om styrelsen inte kan agera domare baserat på en sidas info bara(hoppas jag) så märker de ju i längden om samma personer utmärker sig.

I övrigt är det väl en polisiär fråga.

Det piskar ju upp en så dålig stämning. Sen kanske namnet på "brottslingen" läcker ut och då börjar snacket...


Nu är ju detta bara vad jag tycker..
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Håller fullständigt med Roger 67, det är ju så att det inte bara är vi medlemmar som kan läsa här.Innlägget är tyvärr redan kopierat och utlagt på annat forum. I sådana här fall är ju det bästa att andvända Kontakta oss knappen. Det är min uppfattning. Mvh. Olle.
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Hej!
Eftersom personen är aktiv medlem så är det väl bara att be om att få telenummer till den som hotade,och sedan utesluta denne person på livstid,det har ju hänt förut att man blir både modererad och utesluten,PGA att man inte håller sig till regelverket.
Per/891
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Eftersom vi bor i ett rättsamhälle kan man inte bara agera utifrån en parts åsikt. Men om man får ett domstolsutslag blir det förmodigen lättare. Vad jag kan förstå är det väl inte försent att slå en signal tilll och be om ursäkt. Det kunde ju lösa en del av de problem som uppstått.

Leffe
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen