• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sagt och Gjort!

F

F.d. 5322

Guest
Då var vi hemma igen, efter vår premiärtur. Vi tog tjuren vid hornet och trotsade smålands vita vidder och drog söderut.
Svanshall hade vi pratat om och sagt och gjort styrde vi kosan dit. Vi möttes av barmark (Jippi) och ett strålande solsken. Nedför backen vi for och där ställde vi upp pärlan. Med havet som utsikt plockade Lasse fram kameran och vi gick en liten rekrunda. Pratade med en av hamnmännen och fixade lite ström.
Min käre Lasse har fått Geocatching på hjärnan och jag kunde inte säga nej till en promenad på 25 meter i sökande på "något". Måste dock medge att det var lite spännande (eftersom jag hittade den).
På kvällen åt vi en fantastisk god middag på Svanshalls Krog med kanon kock. Väldigt vänligt bemötta och kände att efter detta blir nog fler besök dit.
Idag åkte vi vidare till Kullaberg och en magnifik utsikt möttes oss (ja mig iallafall, Lasse är höjdrädd). Kaffe blev det med utsikt över hamnen och sedan bar det hem igen. Och vad ser man 2 mil innan vi är hemma....jo detta vita som fortfarande täcker vår mark, då ville jag bara vända husbilen igen och dra. Fast dax för veckans arbete..men som tur är kommer det fler helger och fler underbara resor med vår nya familjemedlem (nästa gång ska min hund Diesel följa med)
//Mia

Arild(2).JPG Arild 110320


Svanshall-by-night(2).JPG Svanshalls hamn 110320
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen