• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

cyklar

kela1202

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
399
Medlemskap
2024
:twitcy:Hejsan
Är det någon som har testat hopfällbara cyklar.
går det att cykla på en 16" eller måste man ha en 20".

M.V.H.
kela1202
 
F

F.d. 25193

Guest
Sv: cyklar

Det är bättre att du tar 2o tum vi har cyklat mycket med dessa vi inköpte dessa på Biltema för några år sedan fungerat bra även på grusvägar gäller bara att pumpa ordentligt.hasse
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: cyklar

Ett tips är också att skaffa cyklar som har inkapslade växelsystem. Om du transporterar en cykel med öppna växelsystem bakpå husbilen dröjer det inte länge förrän växelsystemet blir fyllt av damm och grus.....

Vi har två enkla Biltema-cyklar, en med kapslat system, en utan. Vi tycker de ger mycket för pengarna.
 

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: cyklar

Hej kan hålla med om att ju större hjul desto lättare att cykla sedan när det gäller inkapslat eller ej så är det betydligt lättare att hålla i ordning ett utanpåliggande växelsystem än inkapslat, diskmedel och vatten samt lite smörja efteråt. Har hållt på med tävlingscyklister i 12 år så det har blivit en del meckande

/Thomas
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: cyklar

Hej!
Vi köpte Biltemas hopfällbara cyklar och jag har använt min jätte mycket, fungerar alldeles utmärkt. Min sambo däremot tycker inte om sin, det är för jobbigt att cykla på en så "liten" cykel, man hinner inte med när andra har större cyklar. Man kanske skall tillägga att sambon inte har någon vidare kondis, det gör inte saken lättare :D Nu har vi köpt "riktiga" cyklar och det är helt klart stor skillnad. Nu står det 2 nästan nya minicyklar i garaget och väntar på att få nya ägare.......;)
Hoppas detta kan vara till någon hjälp i dina funderingar.

Hälsningar Kerstin
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: cyklar

jag har två hopfällbara cyklar som blivit över om någon är intresserade använt en säsong mvh håkan
 

kela1202

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
399
Medlemskap
2024
Sv: cyklar

Hejsan.
Tack för svaret, skall du sälja cyklarna, är intreserad, hur stora är dom 16" eller 20" och vad skall du ha för dom.
M.V.H.
kela1202:spinny:
 

kela1202

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
399
Medlemskap
2024
Sv: cyklar

Hejsan
tack för svaret. är intreserad av dom hur stora är dom 16" eller 20" och vad vill du ha för dom.
M.V.H.:spinny:
kela1202
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Elcykeln Voltitude

voltitude-open.jpg


Det här är elcykeln Voltitude. Om du tycker att den påminner om en schweizisk armékniv så har du helt rätt.
Volt + Attitude blir Voltitude menar skaparna Eric och André-Marcel Collombin som visade upp sin skapelse på Geneve-salongen för några veckor sedan.
Voltitude är en ‘ultralätt cykelskoter-hybrid’, ungefär. Den verkliga finessen ligger dock i själva ihopfällningen. Titta själv.

voltitude-folded.jpg
 
Toppen