• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avhopp

F

F.d. 25052

Guest
Då jag lagdt fram mina åsikter ang. förskottsbetalning SCR. Och påpekat att det för det mesta är "gnällspikar" som lägger fram uttalande - under markisen. Varför är ni så negativa ? se framåt i stället och var glada åt det campingliv vi lever. Njut av dagen.
Denna inställning som många av er har, detta gör att jag ifrågasätter om att fortsättningen vara kvar som medlem i Husbilsklubben. Jag vill träffa glada och positiva campare när jag är ute och campar.

Tekla
 

P-A och Carina

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
7159
Medlemskap
2024
Sv: Avhopp

Hej

Jag är glad och nöjd med livet och ser fram emot sommaren. Alla är vi olika i vårt sätt att leva och vara. Det är ju det som är finessen med livet, att vi just är olika. Kanske ses vi i sommar.

MVH
P-A
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Avhopp

Men Tekla är det inte bra att dom finns, det får oss övriga att framstå som normala.
MVH. Gunnar S
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Avhopp

Då jag lagdt fram mina åsikter ang. förskottsbetalning SCR. Och påpekat att det för det mesta är "gnällspikar" som lägger fram uttalande - under markisen. Varför är ni så negativa ? se framåt i stället och var glada åt det campingliv vi lever. Njut av dagen.
Denna inställning som många av er har, detta gör att jag ifrågasätter om att fortsättningen vara kvar som medlem i Husbilsklubben. Jag vill träffa glada och positiva campare när jag är ute och campar.

Tekla
Hej!
Det är inte gnäll. Det abstinensbesvär, vintern har varit för kall och lång, för en del.:yes:
bosse b
 
Senast ändrad:
T

Teddi

Guest
Sv: Avhopp

vi måste ju få lov att vinkla eventuella problem på detta forum. var skall vi annars göra de?lösning av dessa e ju de som för denna förening i rätt riktning. sen e de ju så att följa de e frivilligt.som så mycket annat i vårat demokratiska samhälle!!
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Avhopp

Hej Teckla
Du har en glad här,fast jag oftas får "skit" för mina inlägg.

I Mora i morse var det -16 grader. Men dagen har varit underbar fin med sol från en klarblå himmel och ca: 0 grader.
Nu börjar det komma lite flera HB:r, fast några har åkt hem, dom frös väl.
Teckla tänk + tivt.
/Vidhem
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Avhopp

Här är en till som är glad och positiv till campare,husbilsägare,tältare och alla andra. Man ska akta sig för att dra alla över en kam. Respektera allas våra egenheter och stå för våra egna åsikter. Njut av livet umgås med vänner sök nya härliga vänner.
Snart kommer våren det ser fram emot kanske ses vi där ute på vägarna.
Ha en bra dag.
Gunilla:):dog::msn_sun::mh3::mh3:
 
F

F.d. 7702

Guest
Sv: Avhopp

Tekla HB-klubben är till för allas rätt att yttra sej, din åsikt o min åsikt kan mycket väl vara överensstämmande, men var beredd på att så inte är fallet. Demokrati är att få uttrycka sin åsikt även om den "trampar någon på tån" Öppet forum skall vi värna om
Sune:twitcy:
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Avhopp

I ett tillstånd av tillfällig ilska och frustration pga hård ordväxling beslutade jag mig för att begära mitt utträde ur HBK.


Efter en natts sömn och lite lugnande medel har jag kommit till insikt att det skulle vara ett stort misstag. Varför låta sig påverkas av enstaka individer som när allt kommer omkring, bara betyder att man mår dåligt, när man får ett så stort utbyte av alla övriga positiva och kunniga medlemmar?

Nyttan av medlemskapet i HBK har fått mig att överse med detta.

Jag blir även fortsättningsvis kvar som medlem, kanske till någons förtret, men så får det bli.
 
F

F.d. 13449

Guest
Sv: Avhopp

Vi lever i ett samhälle där alla måste klaga för att må bra. Antingen är det för kallt eller så är det för varmt. Dieseln är för dyr och maten har blivit dyrare och pensionen har inte ökat tillräckligt och det är för dyrt på ställplatser och liknande, men uppenbarligen så mår folk bättre av att hålla på o klaga så då är det väl bäst att låta dessa göra det. Tror det är först som en person drabbas av nån allvarlig sjukdom eller olycka som alla förstår hur bra man har det egentligen. Finns inte många länder i världen där man kan äta sig mätt och ha råd att ha både villa bil och husbil men det är så vi har det och själv tillhör jag den skaran som klagar på vissa saker oxå, jag är inte nån övermänniska som älskar allt och alla utan även jag tycker om o klaga. Så vi får nog finna oss i att vi svenskar är ett klagande folk!!
 
F

F.d. 25142

Guest
Sv: Avhopp

Vi KAN klaga när vi vill. Och bemöta om vi vill. Läsa klaget eller hoppa över. Se på allt som jäser i nordafrika o mellanöstern. Vi är så bortskämda med DEMOKRATIN och tryckfriheten och möjlligheten att uttrycka våra åsikter att vi tar allt för givet. Men dessa måste förvaltas o försvaras varje dag. Tänk om det inte var möjligt att uttrycka våra åsikter - fundera på det. Och var tacksam över vår frihet. Men samtidigt - var varsam, var kärleksfull, även mot dom som inte tycker som du. Läs igenom dina inlägg en gång till innan du trycker på "Skicka svar". När pulsen gått ner.
En värld, ett land, med folk som tycker lika, finns inte, utvecklas inte. Vi har fått två öron och en mun. Ibland verkar det som det vore tvärtom, två munnar och ett öra.
PS Idag åkte jag mellan Göteborg och Dalsland. Mötte sex husbilar! Är våren här månne?
 
Toppen