• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin Dezl trucknavigator kommer i marts

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Garmin Dezl trucknavigator kommer i marts

Garmin håller på att finslipa på sin kommande app till iPhone/iPad och för att hålla Navigon stången kommer enligt rykten mycket av dessa finesser att ingå i appen.
 
F

F.d. 55456

Guest
Sv: Garmin Dezl trucknavigator kommer i marts

GARMIN dezl 560 LT
Jag kan inte hitta någon handlare som har denna i sitt sortiment,är det någon som vet var man kan skaffa den
icon5.gif
 

Clases

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Lund
HBK-Nr
3039
Medlemskap
2023
Sv: Garmin Dezl trucknavigator kommer i marts

Jag köpte min på BRC i Malmö och anledningen till att jag köpt just en sådan är att den har en videoutgång till backkamera och kan lägga in vikter, höjder, bredd och annat trams i den
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Garmin Dezl trucknavigator kommer i marts

Jag köpte min på BRC i Malmö och anledningen till att jag köpt just en sådan är att den har en videoutgång till backkamera och kan lägga in vikter, höjder, bredd och annat trams i den

Hoppas du kommer med en liten test berettelse :)
 

Clases

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Lund
HBK-Nr
3039
Medlemskap
2023
Sv: Garmin Dezl trucknavigator kommer i marts

Kopplad och klar. Allting verkar vara till belåtenhet så långt men endast provat någon vecka. Paketpris på BRC för färgkamera och navigator c:a 5000:-.
Adrian var ju förberedd med sladdar och sånt så kameran var inte svår att montera. Lagt in vikter och längder och sådant men inte kört på något ställe så jag märkt om det funkar. Återkommer längre fram om jag finner problem
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Garmin Dezl trucknavigator kommer i marts

Kan den bruge dom GPI filer med billed og harlavet tekst som jeg har lavet?
 
C

Cat3208

Guest
Sv: Garmin Dezl trucknavigator kommer i marts

Hei Carnival
Spørsmålet ditt er jeg også intresert i å få besvart.
Har en dezl men får den ikke til å vise informasjon fra GPI filer.
Er nybegynner med Garmin så det kan være at jeg ikke tar poenget.
Har testet med en fil direkte i garmin sin katalog POI og tilsvarende med flere varianter av kataloger i SD kortet også med underktalog poi
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Garmin Dezl trucknavigator kommer i marts

Om du har installeret den store Gpi filen på sd kort (navngivet garmin i undermap poi ), skal du kunne se informationerne på navigatoren, tryk find - extra eller extra udstyr - egna poi - scroll til stellplatser, vælg hbk, klik en plats, vises på et kort, tryk info/extra. Så skulle tekster og ikon på pladsen vises, tryk ikon for at forstørre billed.

Har ikke selv en nyere garmin, men tror det vil være sådan på nyere modeller ;)
 
C

Cat3208

Guest
Sv: Garmin Dezl trucknavigator kommer i marts

Har forsøkt noen dager nå og fem minutter etter at jeg skrev innlegget så ble det en forbedring. Jeg har tidligere ikke fått frem informasjon fra SD kortet Nå dukker det opp, årsaken kan være at frakoblingen av garmin må være riktig og ikke bare disconnect. Jeg lukket ned pc (mac) og plukket opp garmin og der var informasjonen Hmmm......
Bruker et redigeringsprogram som heter Base camp og har vel hatt en forventning om at informasjonen fra SD kortet skal kunne leses inn der sammen med garmin sin informasjon, den informasjonen ser jeg ikke

Jeg ser nå informasjon i garmin, men bare waypunktet. Ingen tillegsinformasjon.
Ny dag og nye muligheter i morgen :yes:
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Garmin Dezl trucknavigator kommer i marts

Base camp læser ikke gpi filer, bare gpx och csv filer, så der kan du bruge den anden egna poi fil i gpx og csv, gemme den på din pc, og overføre de poi filer du ønsker i base camp.

Om base camp skal overføre dine poi, vil de lægge sig i din navigator under mappen poi og hedde poi.gpi, derved er den gamle overskrevet. du kan kopierer den til din pc, inden du overfører den nye.

Dette undgår du ved at lægge den store gpi fil direkte på sd kortet, som tidligere beskrevet ;)
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.568
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Garmin Dezl trucknavigator kommer i marts

Lagt in vikter och längder och sådant men inte kört på något ställe så jag märkt om det funkar. Återkommer längre fram om jag finner problem
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej, om det inte har hänt något på sista tiden, så finns det ju inte mycket uppgifter som tillverkarna kan lägga in i GPS'erna om Sveriges vägnät. Så varningar om vikter och höjder på broar undergångar m.m. funkar sällan.

M.v.h. JANKRO.
 
C

Cat3208

Guest
Sv: Garmin Dezl trucknavigator kommer i marts

Om base camp skal overføre dine poi, vil de lægge sig i din navigator under mappen poi og hedde poi.gpi, derved er den gamle overskrevet. du kan kopierer den til din pc, inden du overfører den nye.

Dette undgår du ved at lægge den store gpi fil direkte på sd kortet, som tidligere beskrevet ;)
Først en liten kommentar etter mitt siste innlegg
Bilder og tekst kommer frem på Dezel :yes:

Dernest, jeg velger nok å legge POI direkte på SD kortet

Basecamp eller et lignende verktøy ønsker jeg mer som et verktøy for å utforske muligheter før en rute blir satt opp.
Takk for raske bidrag :)
 
C

Cat3208

Guest
Sv: Garmin Dezl trucknavigator kommer i marts

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej, om det inte har hänt något på sista tiden, så finns det ju inte mycket uppgifter som tillverkarna kan lägga in i GPS'erna om Sveriges vägnät. Så varningar om vikter och höjder på broar undergångar m.m. funkar sällan.

M.v.h. JANKRO.

I Norge så selges ikke Dezl fra den Norske importøren, og jeg oppfatter at årsaken er at kartgrunnlaget ikke har nødvendig tilleggsinformasjon for Norge. Dezel varsel jo også at den ikke har grunnlag for å vurdere lastebil på veistrekningen man har laget rute for. Tegnet under står på garmin skjermen under kjøring.
 

Bilagor

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    13,2 KB · Visningar: 421

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Dezl trucknavigator kommer i marts

Tidningen Reise Mobil har testat 6 olika navis för Last och husbilar och där får Garmin Dezl 560LT testresultatet "Sehr Gut" och blir testsegrare.
Pris enligt testet 399€ och för "lifetime uppdate" 89€
Finns tillgänglig på ebay.de
 
Senast ändrad:
Toppen