• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ML Husbilar KB

F

F.d. 7747

Guest
:wideeyed:Slänger ur mig en allmän fråga här undrar bara om det finns någon som haft kontakt med eller köpt husbil hos ML Husbilar KB i Umeå , dom har en massa bilar på bla. blocket där man uppmanas att kontakta dom via mail om man är intresserad av eller om man vill veta lite mer om dom husbilar dom annonserar ut .
Jag har försökt skicka ett antal mail till dom under den senaste veckan anledningen till att jag mailat är ju att jag vistas i Spanien under vintern så det går ju inte att åka iväg och se om firman ifråga verkligen finns , om dom finns så är det är det antingen en oseriös firma eller så är dom inte intresserade av att göra några som helst affärer för hur man än bär sig åt kan man inte komma i kontakt med dom , kan ju inte tro att jag skickat på fel mail adress eftersom jag använt mig av den adress dom uppger på blocket .
Vore tacksam om någon som bor i U-å Området ville höra av sig och berätta hur man kan komma i kontakt med dom och om så är fallet hur bar ni er åt ?
Rulla lungt !
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: ML Husbilar KB

Om det är så besvärligt att komma i kontakt med dem när man vill köpa något, hur besvärligt tror du då inte det blir om man skulle behöva hjälp efter köpet?

Om vi vore i dina kläder, skulle vi vända oss någon till något annat företag.
 

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Sv: ML Husbilar KB

Hallå..
Kan inte svara på din fråga men företaget håller på att bygga en ny stor saluhall här i Umeå. Häggen
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: ML Husbilar KB

Har 47 husbilar till försäljning - från 199000 tilll 1,1 milj - summa en bra bit över 10 miljoner.
Förmodar - men vet ej - att huvuddelen är tagna direkt från Tyskland.
En bekants bekant köpte i höst/vinter en husbil där - har inte hört nåt negativt.
Har hållt på i flera år - borde vara flera inom klubben som köpt där.
 

Karin & Jonke

HBK Medlem
Inlägg
103
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
5126
Medlemskap
2024
Sv: ML Husbilar KB

Vi köpte vår husbil där i Dec 2009. Har absolut inget negativt tt säga, var faktiskt dit för ett tag sedan och tittade på en annan. När jag skulle maila till honom, han heter Mats Lindahl fick jag svar att han använder en annan mailadress. Prova den här "johlinfastigheter@home.se" Annars rekommenderar jag att du ringer. Och som sagt vi hade inga som helst problem med affären

Karin & Jonke
 
F

F.d. 7747

Guest
Sv: ML Husbilar KB

:yes:Tack för den upplysningen Karin och Jonke , men medge att det är lite konstigt att en firma som ligger ute med en massa annonser på Blocket uppger en mail adress som man inte kan nå dom på , hur många bilar säljer dom med en sån affärsmetod ?
 
F

F.d. 7747

Guest
Sv: ML Husbilar KB

:spinny:Hej Karin och Jonke nu har jag mailat på den mailadress jag fick utav er , men inte heller då får man svar på en enkel fråga om deras bilar .
Hade tänkt slippa ringa dit eftersom dom själva uppmanar oss att maila dom i sina annonser .
Dessutom har jag bara mobilen och det kostar en axtra slant härifrån Spanien .
Får väl tro att det är rusning efter deras bilar kanske det är därför dom inte har tid med oss nätkunder . :yes:
 
F

F.d. 2128

Guest
Sv: ML Husbilar KB

Hej,

Vi köpte vår husbil, Bürstner 747-2 -03, i september 2009 av Mats i Umeå. Han har varit till stor hjälp även efter affären och jag kan verkligen rekommendera honom. Han säljer mycket husbilar och bygger som sagt var en ny lokal för sin verksamhet. Han kommer starta en ny mailadress så småningom, eftersom hans tidigare kraschade: : info@mlhusbilar.se

Jag skulle nog ringa honom om jag vore ni! Han har hittills svarat på alla våra mail även om det tagit någon vecka emellanåt.

/Henrik
 
F

F.d. 7747

Guest
Sv: ML Husbilar KB

:yes:Hej tack alla ni som engagerat i min fråga !
Fick ett mail från företaget i kväll där man beklagade att det tydligen inte funkade med mailen och tekniken och att jag och alla ni andra som funderar på att köpa bil genom dom är välkommna att höra av er .
Får väl bara beklaga ett data tekniken inte funkar , men det finns ju som sagt var telefon , jag får väl ta på mig en del eftersom jag inte ringt dom utan tog för givet att jag kunde maila uppmanas faktiskt att göra det när man läser anonnserna på blocket .
Lägger ner den här tråden nu för min del .

:yes:Rulla lugnt .
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: ML Husbilar KB

Kjent problem, en mailserver går full eller får problemer med nettet og det tar dager eller uker før brukeren selv oppdager problemet. Typisk scenario er at en har en e-mail avtale med et hosting selskap som har limit på lagret e-mail, når dette er fullt stopper mottaket av innkommende e-mail som blir lagret på en eller annen releserver frem til det er plass ledig. En stor mail kan ofte alene utløse dette problemet som de fleste kundene ikke har kjennskap til.
 
F

F.d. 30272

Guest
Sv: ML Husbilar KB

Jag vill ta upp den här tråden igen då jag försökt att nå ML Husbilar i Umeå men utan resultat. Sökt vi Mail och telefon under ett antal veckor men får inget svar och ingen återuppringning heller. Är det någon som vet vad detta kan bero på, finns firman kvar ? Synd då dom har fina bilar..

Tack på förhand
Walle Hymer:mad:
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: ML Husbilar KB

Ja de finns kvar.
En kompis var där förra veckan.
Telefon går oftast bättre än mejl. :)
 
F

F.d. 23436

Guest
Sv: ML Husbilar KB

Har oxå sökt honom nu i en vecka!
Men utan resultat. Både mailat, ringt och lämnat meddelande.

Någon som varit sär nyligen som vet om det finns kvar?

Mvh Joel
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: ML Husbilar KB

Åkte förbi där i helgen och det var mycket husbilar utanför hallen, så nog lär det vara ngn slags verksamhet där...
 

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: ML Husbilar KB

De verkar vara svåra att få tag på. Några kompisar var där Kristi Himmelsfärds helgen (fredag). Alla husbilar var låsta och ingen brydde sig om dem. Där förlorade firman nog en kund, de bara åkte därifrån.
Vi åkte förbi där (efter E4an) i fredags och det stod en massa husbilar utanför lokalen och som det såg ut alldeles fullt inne i hallen. Knepigt att de skall vara svåra att komma i kontakt med för det ser ut att stå en massa fina hb.
 

Lantvallen

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Umeå
HBK-Nr
14396
Medlemskap
2023
Sv: ML Husbilar KB

Vi har köpt två husbilar av MLhusbilar. Den första av Mats som är ägare. Vi bytte bort den i höstas och gjorde då upp nya affären med Tomas som är anställd som säljare sedan något år tillbaka. Vi är mycke nöjda med det bemötande o service vi fått. Vad jag förstår säljer dom många husbilar,och är mycke upptagna så när jag varit där har jag bokat tid, trots att jag bara bor ett par km. från affären.
 

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: ML Husbilar KB

När jag tittar på deras hemsida så verkar de ha många intressanta husbilar till salu. Kul o höra om nöjda kunder. Hoppas de blir bättre på att svara när man ringer eller mailar. Här uppe i norr finns inte så många husbilshandlare och det är några mil att köra för de flesta. Då är det extra viktigt att vara tillgänglig.
 
F

F.d. 55818

Guest
Sv: ML Husbilar KB

När jag tittar på deras hemsida så verkar de ha många intressanta husbilar till salu. Kul o höra om nöjda kunder. Hoppas de blir bättre på att svara när man ringer eller mailar. Här uppe i norr finns inte så många husbilshandlare och det är några mil att köra för de flesta. Då är det extra viktigt att vara tillgänglig.

Vi har precis varit där och gjort affär. Hämtas på fredag :) Mycket bra bemötta men de har fullt upp. Det jag påpekade är hemsidan som inte alls är aktuell. Många bilar där är redan sålda men de har gott om bilar. Frågade om det och de har så mycket kunder att de inte hinner med hemsidan eftersom de vill prioritera kunder på plats. Till hösten och under vintern är den mer uppdaterad. Den vi köpt fanns tex inte utlagd än. Men som sagt, de känns verkligen proffsiga och med ett mycket gott bemötande. Alla husbilsaffärer i Umeå verkar ha låsta husbilar på sina affärer. Tydligen en stor stöldrisk. Trist som kund däremot eftersom man inte kan flanera runt och titta i dom i lugn och ro.
 

Hällara

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Åsele
HBK-Nr
2652
Medlemskap
2024
Sv: ML Husbilar KB

Om du köper en husbil där så se till att allt fungerar innan du åker därifrån. Annars blir du "idiotförklarad" av personalen och det går evigheter innan det blir åtgärdat.
Inte roligt att få en tid, köra 20 mil och sedan vet dom ingenting när man kommer dit. Man blir mycket nonchalant bemött och dom svarar inte i telefon.

Bilen vi köpte av dom för två år sedan finns fortfarande ute till försäljning på deras hemsida, trots två "lugna vintrar" har gått sen dess???
Har träffat fler f.d. kunder som har samma erfarenhet som vi. Inga fler affärer där inte!
 

christina jonsson

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Umeå
HBK-Nr
13508
Medlemskap
2024
Sv: ML Husbilar KB

Vi köpte begagnad husbil av ML och har bara positivt att säga om den affären. Det som sades och skakades hand på stämde även om allt inte kom med i kontraktet. T.ex så skulle kamremmen bytas inom ett år men han tyckte att vi kunde köra till nästa år innan bytet. Året efter var vi tillbaka och frågade om detta och det var inga problem alls. Vi fick boka en tid med verkstaden som passade oss och dom fakturerade direkt till företaget. Dessutom byttes olja och filter då utan kostnad för oss. Ytterligare ett år efter var vi tillbaka för råd angående några fogar som började se torra ut. Även detta åtgärdades utan snack. Kommer absolut att göra affär med ML nästa gång det är dags.
 
Toppen