• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tanka gasol

F

F.d. 53498

Guest
Vi har lyckats skaffa oss 2 st halvfulla 11 kilostuber gasol. Till helgen och en vecka framåt skall vi vara i Stockholmstrakten, finns det någon stans man kan tanka dem i där?
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: Tanka gasol

Jag brukar tanka gasol på Preem i Nacka.
Men jag har 11 kilos flaskor som är utrustade med automatisk avstängning.
Vilket är ett krav för att för att fylla själv.
Många polska bilar tankar gasol som deras bilar går på.

Annars så vet jag endast i Åhus och i Bürg där dom ställer flaskan på en våg och har anslutningar som passar.
I Mösterås har godisbutiken (nära Kalmarvägen) en station som fyller flaskor och du betalar även där bara för den gas som går i.
Man går in i godisbutiken och säger till, dom har öppettider kanske även hemsida kan heta Karamellan nånting.

Jag förstår att det här har ni inte nytta av på den här resan, men när ni åker via Oskarshamn längre fram på året.

Tyvärr så finns det ingen som dom killarna i Åhus häromkring.
Hade tänkt längre fram försöka få uppmärksamhet på den möjligheten att öppna gasolfyllningsstation. Behöver ju inte ligga mitt inne i ett samhälle utan kan vara lite utanför.
Alla kan vara kunder för dom ställer flaskan på en våg och har då adaptrar som dom ansluter med och när vågen visar att gasen och flaskan har rätt vikt så är det klart och på mätare så ser man hur många liter som är ifyllt och kostar nånstans vid 8:- .
I Mönsterås har dom ett litet hus som inrymmer våg, slangar och adaptrar.
Var tanken med gasolen låg såg jag aldrig. Det var EON som var gasolleverantör.
Dom hade också godisbutiken som jobb. Såg att dom i den byggnaden även tillverkade godiset.

mvh Gert
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Tanka gasol

Tack för svaren.

Preem i Nacka får inte tanka gasolflaskor.

Vi känner till och har utnyttjat både godisfabriken och Johanssen i Burg.
Burg blir det aldrig mer, där fick vi luktfri gas senaste gången.

Synd att det inte finns någon i SStockholmstrakten. Det borde kunna vara en lönsamt extraknäck, kanske för någon bilskrot eller annan hågad.
 
Toppen