• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Appar till iPhone/iPad

F

F.d. 5322

Guest
Sv: Appar till iPhone/iPad

15 grader kallt. Bilen stannar.
I natt kom redan appen positionera till användning. Både till min och killen i bärgarens stora glädje. En alldeles förträfflig "pryl".
Blir allt mer glad i min iPhone!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

En app som man kan få nytta av om man vill dryga ut pensionen är Min Taxameter.

photo-775939.jpg
photo-773927.jpg


photo-744369.jpg
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Jag har testat den men den kan fortfarande inte mäta sig med de bästa. Men billig är den!
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Appar till iPhone/iPad

Det er prisen der gør det

Skobbler GPS Navigation 2Fem stjernerPasser til alle: IphonesPriser: fra seks kronerKort over: hele verdenSkobbler gps Navigation 2 er Europas bedstsælgende gps-system til iPhone. Og når man er kommet i gang med det, står det hurtigt klart, at tyskerne her har en vinder. Skobbler blev for år tilbage sat i søen af Navigon, og det virker godt. Eksempelvis kan du downloade kort over hele verden for kun 75 kroner, og da de jo så ligger i mobilen er det gratis at bruge den – også i udlandet. Flere end 2,2 millioner bruger i dag Skobbler. Jeg tror, du bliver den næste.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Problemet var att det saknades vägavsnitt på vissa mindre trafikerade rutter och om man inte till 100 % kan lita på kartan så får det vara. Kanske bättre om några år?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Skype WiFi kan koppla upp dig i över 1 miljon WiFi-hotspots världen över. Betala per minut med Skype-kredit.
Appen som är ett måste när du reser utomlands.

Sänk kostnaderna för datatrafik-roaming när du är utomlands:
• Använd Skype WiFi för att ansluta till betalhotspots på campingplatser, ställplatser, barer och restauranger – tillgängligt i över 1 miljon hotspots världen över.
• Det är bara att peka och ansluta – sedan kan du surfa, kolla e-post, använda Skype, kolla Facebook, uppdatera Twitter, ladda upp bilder, ladda ner musik eller e-böcker.
• Du betalar bara för den tid du är uppkopplad – det finns inga gränser för hur mycket data du kan skicka eller hämta.

Det är lätt att komma igång:
• Ladda ner den kostnadsfria Skype WiFi-appen.
• Logga in med ditt Skype-konto.
• Se till att du har lite Skype-kredit på ditt konto.

Så går du online i en kompatibel hotspot:
• Öppna Skype WiFi-appen
• Peka på Connect.
• Du är online! Enkelt.

När du är klar är det bara att peka på Disconnect.

Om du inte är ansluten till ett kompatibelt WiFi-nätverk hittar du nätverk som stöds i appen.

mzl.mleiqrdw.320x480-75.jpg


Låga priser, oavsett var du ansluter:
• Med Skype WiFi kan du koppla upp dig och betala per minut. Innan du ansluter visas priset tydligt för den hotspot du ansluter till.
• Kom ihåg att du bara debiteras för hur många minuter du är uppkopplad, inte för hur mycket du skickar eller hämtar.
• Du har kontrollen – varje session är högst 30 minuter lång och du kommer att ombes ansluta på nytt för att förlänga sessionen. Du kan peka på Disconnect (koppla ifrån) när som helst.
• Se tillgänglighet och kostnad för Skype WiFi på WiFi - Wireless Internet Access from WiFi Hotspots - Skype.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Med Skype WiFi behöver man inte vara orolig för sin uppkoppling i Europa.
Det finns ett stort antal gratis WiFi-hotspots (typ McDonalds) och en enorm mängd betalhotspots som nu kan användas mot en förhållandevis låg avgift med hjälp av denna app.
Appen är liksom Skype gratis att ladda ned.

Här visas en bråkdel av hotspots i Tyskland-BeNeLux och Frankrike:
photo-741065.jpg

Gröna-gratis, blå betalhotspots.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Appar till iPhone/iPad

Tack, den appen kommer att vara mycket användningsbar för oss och är nu installerad i våra telefoner och paddor.
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Appar till iPhone/iPad

Skype Wifi finns även till PC. Priserna verkar ligga mellan 0,45 upptill 1.70 sek/min i de västeuropeiska länder jag kollat.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Skype Wifi finns även till PC. Priserna verkar ligga mellan 0,45 upptill 1.70 sek/min i de västeuropeiska länder jag kollat.

Det gäller att klara av så mycket som möjligt på kortast möjliga tid eftersom man betalar för uppkopplad tid inte datamängd.
Man hinner med många inlägg på HBK på 1 minut om man förberett sig. :D
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Sv: Appar till iPhone/iPad

Wikihood Wikihood och iPoi finns de kvar, hittar dem inte varken i App Store eller Itune Store ???
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Nej, de är borttagna från App Store!

Som alternativ till iPoi finns dock POIViewer som är mer kompetent.
I appen kan man på ett enkelt sätt göra egna filer med intressepunkter.

Wikihood använde jag för några år sedan, idag finns ett flertal appar som visar sevärdheter och annat i ens närhet.
 
K

Kenneth E

Guest
Sv: Appar till iPhone/iPad

Tack Anders.
Har också skaffat Skype Wifi, och satt in lite pengar på kontot.
Ser med spänning fram emot att använda denna app på vår resa till Spanien.

Hälsningar
Kenneth - Borgholm
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

En trevlig bekantskap är Hyperlapse från Instagram!

Trots Instagramstämpeln är appen ytterst kompetent och lättanvänd och man behöver inte dela den till Instagram om man inte vill.

Videoupptagningen sparas i efterhand till timelapse med hastighet 2-12 ggr hastigheten. Med bildstabilisering som gör stativ onödig.

Editors' choice!

image.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Jag gjorde ett försök med handhållen mobil på min promenad idag.
Trots svårigheten att hålla mobilen i våg märks stabiliseringen tydligt.

[youtube]Iqp1U1DpTJ4[/youtube]
 
Toppen