• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Appar till iPhone/iPad

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Appar till iPhone/iPad

Morn!

En liten fråga!

Jag har Navigon till min iPhone.

Om jag skulle skaffa en iPad, skulle den kunda använda samma app, eller måste jag köpa en speciellt för iPaden.

Tänkte att kanske den skulle känna av det vid inkoppling till datorn.

Läste nånstans att iPad kan använda 250 000 av iPhones appar.

Förmodligen funkar inte detta, men man kan ju hoppas:)

Ha det gott!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Morn!

En liten fråga!

Jag har Navigon till min iPhone.

Om jag skulle skaffa en iPad, skulle den kunda använda samma app, eller måste jag köpa en speciellt för iPaden.

Tänkte att kanske den skulle känna av det vid inkoppling till datorn.

Läste nånstans att iPad kan använda 250 000 av iPhones appar.

Förmodligen funkar inte detta, men man kan ju hoppas:)

Ha det gott!

  • Det är samma app som anpassas till större skärm när den körs på iPad. Alltså ingen extra kostnad. Man betalar bara en gång för appen.
  • Samtliga appar till iPhone kan köras på iPad men endast de som är anpassade får bästa upplösning.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Vid dåligt väder kan man kanske kura med en bok i iPaden.

iBooks är gratis och även flertalet böcker.


mzl.fmfkiohk.320x480-75.jpg
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Appar till iPhone/iPad

det går även att låna ifrån ditt bibliotek och läsa med hjälp av bluefire reader
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Appar till iPhone/iPad

jag förstod inte ditt svar....om jag lånar en bok över nätet och har den i ipaden så finns den ju där och kan läsas med hjälp av appen bluefire reader
Jag får låna dom gratis och i 28 dagar det finns ganska många tyvärr går det inte med ljudböcker för då använder jag laptopen
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

jag förstod inte ditt svar....om jag lånar en bok över nätet och har den i ipaden så finns den ju där och kan läsas med hjälp av appen bluefire reader
Jag får låna dom gratis och i 28 dagar det finns ganska många tyvärr går det inte med ljudböcker för då använder jag laptopen

OK! Då förstår jag. Jag trodde att Bluefire Reader var en manick som man laddar med en DVD men det är ju en app.

Får väl skylla på att hastigheten på nätet har höjts med hjälp av 900-bandet.
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Appar till iPhone/iPad

eftersom jag är ny ipadägare så har jag inte fått kläm på hur jag laddar in mina egna campinplatsfiler från laptopen
tips önskvärt
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Appar till iPhone/iPad

det kan jag men dom egna som jag har samlat i laptopen...måste jag lägga ut dom på en hemsida för att ladda hem dom ?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Ja, det kan ju vara ett dilemma. Undrar om man kan nyttja dropbox? Kanske någon som vet?
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Appar till iPhone/iPad

När du tryckt lite längre på en app så de börjar röra på sig och X:et syns, så tar du en app och flyttar den ovanpå en app som du vill ha i samma katalog.
Man måste v.4.

Efter en uppgradering så har det visat sig att möjligheten att sortera apparna i olika mappar nu även går att göra i den första iPhone-versionen.
V-backen ;)
 
Senast ändrad:

Eva och Ronald

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2024
Sv: Appar till iPhone/iPad

Hitta Parkplatz Stellplatser caravan center mm i huvudsak Tyskland men även danska och några svenska finns med.

Appen heter pro mobil (mobile life] free

och mobile life + som kostar 45:-

Hoppsan såg inte att den varit uppe förut så nu har ni fått den 2 gånger
 
Senast ändrad:

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Appar till iPhone/iPad

En annan app som kan vara intressant är "sevärt" från Statens Fastighetsverk, finns att ladda ner gratis på AppStore.
Här får man info om slott och mycket mera.

//Tommy
 
Senast ändrad:

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Appar till iPhone/iPad

Appen från Statens Fastighetsverk heter "Sevärt".
Jag tycker också att den är både bra och intressant.
V-backen ;)
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Appar till iPhone/iPad

Appen "SMHI Väder" är mycket bra. Den ställer in sig beroende på var man är och kan även visa en radarbild.
V-backen :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Dagens app: Överfallsskydd

Den här appen hjälper dig och dina närstående att känna sig trygga när de befinner sig i otrygga miljöer genom att det inbyggda överfallslarmet tjuter och drar till sig uppmärksamhet vid en eventuell fara.
När alarmet är aktiverat skickas även ett SMS med upp till 3 st av dig utvalda personer med fördefinierad text och GPS karta på exakt plats där du befinner dig.

Om man sätter blanktecken framför sitt namn i inställningarna kan även Androidtelefoner få upp kartan i Google. En bugg som jag har påtalat.

Perfekt vid övernattning i husbil för att skydda sig mot rån, förutsatt att man vaknar förstås!

Överfallsskydd
 
Senast ändrad:
Toppen