• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem.

S

Stråken

Guest
Min fru gick bort den 15 November, och nu vet jag inte hur jag skall göra när jag tar fram husbilen i Mars. Skall jag fortsätta och åka ensamm eller skall jag sälja den?
Jag har skaffat en ny kamrat som heter Alfons, en 4 månader gammal Dansk Svensk Gårdhund.
Sven-Bertil
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Problem.

Jag tycker att du skall ta fram den och försök åk på några träffar och försök göra något för jag förmodar att om man bara blir hemma och stirrar i taket så kanske man bara blir ledsen och deprimerad och tänket på vad tomt det är .

Beklagar djup även denna tragiska händelse med din frus bortgång .
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Problem.

Hej Stråken, det finns nog inte mycket till tröst att att skriva om din förlust. Men angående din fråga......Ge inte upp husbilen innan du har provat, ta med Alfons medan han ännu är valp och presentera husbilen och åkandet för honom. Det kan kanske bli jättebra eller om det känns svårt så kanske Alfons och du vill ha en lite mindre smidigare bil som ni båda letar reda på tillsammans.

M.mycket v.h. JANKRO.
 

Monaco

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6560
Medlemskap
2025
Sv: Problem.

Ledsen med dig, men du är ju inte ensam med en sån hund så har du snart nya vänner och nytt sällskap, ett stort lycka till med framtiden. Kämpa på!
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Problem.

Beklagar din förlust.
Men håller med tidigare svar: ta fram HB och åk ut med din hund och träffa folk
och njut av friheten med husbilen. Jag förstår din tvekan men att stanna hemma och grubbla gör bara allt svårare. Åk på träffar eller bara ut i naturen och ta vara på gemenskapen med likasinnade. Önskar dej en trevlig sommar tillsammans med din nya "livskamrat" kanske ses vi där ute nånstans.
Varma hälsningar Gunilla
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Problem.

Hej
Jag har en bekant som också miste sin frun.Han kunde inte ha husbilen kvar,för han såg henne sitta bredvid.
Så för att kunna åka och övervintra i Spannien så skaffa han en annan Husbil.
Kanske är det ett alterna tiv för dig också.
/Vidhem
 
M

Matts Torebring

Guest
Sv: Problem.

Orden räcker inte till när sådant här händer, det känns så ledsamt, vi tar hälsan nästan för givet många gånger.
Jag hörde berättas av en man och hans hustru på väg att fylla 80 år. Under väntetiden på den nya husbilen de beställt hände samma sak och han fick samma fråga, "Vill du ha din nya husbil nu"? "Klart jag skall ha min bil", svarade han. Ge inte upp nu även om det känns tungt. Mvh Matts Torebring
 
F

F.d. 18508

Guest
Sv: Problem.

Beklagar sorgen..
Jag har själv åkt många tusen mil i Norden med Milton,
vår Irländska setter vid min sida innan vi blev fler i familjen.
Vi har många härliga minnen ihop han och jag,min bäste vän..
/Z
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Problem.

Jag beklagar din sorg. Min sambo gick bort för ganska precis ett år sedan nere i Spanien. Jag har ändå valt att åka ner till samma plats igen och där mött så mycket värme från det nätverk som svenska campare är. Ta fram husbilen och stoppa lilla vofsingen i den och åk sedan ut och träffa andra husbilsåkare, jag är övertygad att du kommer att mötas med mycket värme och kamratskap.
Sköt om dig. MVH Curtan
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.847
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Problem.

Stråken! Jag tror det är så här. Du har svaret inom dig. Lyssna på din omgivning och svaren här på forumet och stäm sedan av med vad du själv känner. Ha inte för bråttom, framförallt inte med definitiva nej. De kan vara svåra att "återställa". Ge din sorg, dina tankar och funderingar lite tid.., så tror jag du tycker det är självklart att fortsätta med det ni gillade att göra gemensamt.

Varma hälsningar
Krister N
 
S

Stråken

Guest
Sv: Problem.

Tack för ert stöd och omtanke. Jag har aldrig varit på någon träff, men skulle gärna åka till High Chaparall i maj om jag kan ta ledigt. Hade tänkt avveckla firman men som läget blev så fortsätter jag att jobba för att ha något att pyssla med.
Vänligen
Sven-Bertil.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Problem.

fick tårar när ja läste detta.vi kommer alla dit på ett eller annat sätt.men dessa fina ord från andra medlemmar var mycke socialt.va rädd om din hund.du kommer o få många fantastiska år med denne.har själv haft hund i 40 år.man växer som människa. ja lovar.ha en bra framtid stråken.
 
Toppen