• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterkylan ?

F

F.d. 53127

Guest
Ni som har vinterförvaring av husbil utomhus och i kallt klimat, har ni haft problem med det ? Råkat ut för frysskador etc? Är lite orolig själv , har bilen ca 15 mil där jag bor.. undrar om nåt kan ha hänt? Väntar på att komma igång med denna säsongens husbils åkande. Har någon erfarenhet av värmen i en Adria Coral... klarar den hålla värmen i bodelen vid -15 ute?
ha de gott / Ingemar :tux2:
 
M

Matts Torebring

Guest
Sv: Vinterkylan ?

Vi har parkerat inne i en lagård ett år av elva. Det var bara en mil bort, men för att komma in så skulle det avtalas tid o.s.v. Nu har vi "Ställplats" på villatomten och det känns bekvämt. Vatten (avstängt vintertid) och el är framdraget till parkeringen. Töm ur allt färskvatten, öppna alla vattenkranar och se till att allt är väl stängt så är det inga problem. Mvh Matts Torebring
 
F

F.d. 53127

Guest
Sv: Vinterkylan ?

Tack, hmm jag har gått och funderat om ev. vattnet till vindrutespol, har fryst sönder och hur är det med har en importbil... från (Tyskl) är kylvattnet säkrat för kylan ??? Glömde kolla det .. har haft tidigare husvagn.. :rolleyes:
 

Micke & Lillian

HBK Medlem
Inlägg
429
Kommun
Eda
HBK-Nr
81
Medlemskap
2024
Sv: Vinterkylan ?

Tack, hmm jag har gått och funderat om ev. vattnet till vindrutespol, har fryst sönder och hur är det med har en importbil... från (Tyskl) är kylvattnet säkrat för kylan ??? Glömde kolla det .. har haft tidigare husvagn.. :rolleyes:

Är nog dax och kolla det om det inte redan är för sent.
 

lejoh

FD HBK Medlem
Inlägg
346
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022
Sv: Vinterkylan ?

Vår husbil var senast servad på husbilsfirma i tyskland när jag köpte den,
Kylarvattnet hade -25 graders kyltålighet då. Även tyskarna har väl minusgrader om än inte lika många.
/Leif
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53127

Guest
Sv: Vinterkylan ?

Tack, har väl haft en sån tanke... hoppas att det är så.. annars blir det väl lite ebb i rese kassan eller ??? vet nån vad som måste fixas och kostnad om man kyl vattnet fryser?
ja, vi har haft många minus denna vinter... så snart får det räcka... men ljuset/solen har återvänt och det börja "krupa" i kroppen ,, ha de gott..:msn_hot:
 

Helene & Micke

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2024
Sv: Vinterkylan ?

Hej.Vi har en adriatik coral 660 SP. Vi har inte haft problem att campa vintertid. Det är vår andra vinter vi campar med husbil. Vi kör med värmefläkt i kupén+ AC- bodelsvärme och toppar med gasol vid behov(vid utetemp på ca-17 grader). Då har vi en värme på ca 23 grader i husbilen. Hoppas att ni kör ut, för det är verkligen trevligt att vintercampa.

:mh2: :snow-icon:
 
Toppen