• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Det er ikke mange spanske byer med romersk amfiteater, men er det tyrefekter arena i dag så er vi muligens i en stor marineby med verdens eldste ubåt på en platform i havnen.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Det er ikke mange spanske byer med romersk amfiteater, men er det tyrefekter arena i dag så er vi muligens i en stor marineby med verdens eldste ubåt på en platform i havnen.

Visste att du varit där, men tolkar det som att du inte själv vill lägga ut nästa bild.

Frågan går därför vidare, vad heter staden?

TommyD

PS, visade bilderna för Carola och frågade vad heter staden? Hennes svar var; "den där staden med badrumsgolv på gatorna..."

DSCN3084.JPG

Badrumsgolvet.
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Visst är det Cartagena, en stad som jag tyvärr tror de flesta husbilsåkarna bara ser på avstånd från motorvägen. Synd, den är både vacker och intressant.

Men det kan ju du Jappe ändra på, genom att skriva en bok om den spanska Medelhavskusten, ge oss husbilsåkare tips och råd var vi skall stanna och utforska vidare.

Jappe, ansvaret är ditt och trevlig fortsättningen på söndagen.

TommyD
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Ja de har en del bra flislegging i gaterommet. Plaza España ble lagt om for om lag 10 år siden, betong under og marmor over. Har ikke funnet hvor i byen bilden er tatt.

Kuriositet, byen har svensk konsulat med en konsul av svensk avstamning mener han heter Silverström og er advokat.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

SirMcLains were here och hittade den fulaste delen av ställplatsen. "Här lutar inte lika mycket som på de andra platserna" tyckte han.

2.jpg
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Nu tror jag att det är Rhone vi ser. Vi brukar övernatta på ett trevligt ställe utefter floden som heter Tournon-Sur-Rhone, som ser ungefär så där....

TommyD
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Just precis, Tommy! Tournon-sur-Rhône är det. Kör vidare!

Jappe
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Jappe, nu gjorde du det hela svårt.

Faktiskt såg jag redan på den första bilden var vi var, trodde i alla fall det, men......

Ja, så kom nästa bild, som jag förknippade med den gamla sovjetiska militärbasen i Paldiski (f.d. Rågervik) i Estland och då fattade jag ingenting, tills jag läste bildtexten, "SirMcLaines were here...."

OK, skall det vara GRATIS som SrMcLain skriver, ja då blir det ibland lite av det gamla Sovjet.... :)

Men kan berätta att är man villig att betala några få Euros och ta in på den kommunala campingen/ställplatsen så kan man få den här fina platsen med utsikt över Rhone.

DSCN2810.JPG

Men nu till den nya frågan

DSC_0059.JPG

Inte så svårt, men billigt och grått är det.....:)

TommyD
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Ja, så kom nästa bild, som jag förknippade med den gamla sovjetiska militärbasen i Paldiski (f.d. Rågervik) i Estland och då fattade jag ingenting, tills jag läste bildtexten, "SirMcLaines were here...."

OK, skall det vara GRATIS som SrMcLain skriver, ja då blir det ibland lite av det gamla Sovjet.... :)

Men kan berätta att är man villig att betala några få Euros och ta in på den kommunala campingen/ställplatsen så kan man få den här fina platsen med utsikt över Rhone.

Visa bilaga 126981

TommyD

Hmm! Vi brukar inte ta in på så dåliga ställplatser. Utan jag hade sett ut en plats i bergen vid liten bergsby, men det dög inte åt Jappe. Han skulle absolut in i smeten.

https://www.campercontact.com/en/france/rhone-alpes-zw-07-26/st-romain-de-lerps/29020/motorhome-parking-aire-municipale.aspx
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Stalins present till Lettlands folk, tror jag, i Riga väl...

För övrigt så skulle McLains och jag träffas i Colombier de Jeune långt uppe i bergen. Hiskliga bergsvägar! Men dom kom aldrig...

11.jpg

Där firades krigsslutet av Andra världskriget, tror jag.

22.jpg
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Tack Jappe för the true story och visst är det Pappa Stalins fina present till det Lettiska folket..... undrar varför hans present till det Polska folket var ett likadant hus men dubbelt så stort? Ja, sånt sitter jag och funderar på, här på en camping utanför Borlänge.

Jappe, du tar oss vidare igen.

TommyD
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Jaha, svårt att hitta bilder som inte varit med här tidigare men vi provar den här:

33.jpg
 
Toppen