• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Där har jag varit några gånger. På bilden ser man hur alla husbilarna står fel. Den ende som har placerat husbilen rätt är jag. :D (Sid. 67).

rätt.jpg

Konstigt nog kommer jag inte ihåg namnet på byn just nu så någon annan hinner säkert före.

Jappe
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Vi stod på samma plats som du gjorde här när vi var nere i oktober men är ändå inte säker på namnet, men var det Kinheim?
 

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Eftersom Håkand var den som kom med svaret Kinheim så får han fortsätta med spåret.
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Tackar, då kommer det en bild på ställplatsen som ligger mycket nära centrum till det efterfrågade stället?
 

Bilagor

  • pasparet.jpg
    pasparet.jpg
    360,3 KB · Visningar: 8
F

F.d. 32985

Guest
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Tack Håkan, hoppas du får användning av dina bilder från Senj vid annat tillfälle.
Vi åker vidare till denna ställplats i en helt annan stad
 

Bilagor

  • IMG_0662.JPG
    IMG_0662.JPG
    2,1 MB · Visningar: 6
F

F.d. 32985

Guest
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Bakom ryggen har vi en stor turistattraktion där historiens vindar slår
 

Bilagor

  • IMG_0666.JPG
    IMG_0666.JPG
    2,2 MB · Visningar: 6
F

F.d. 32985

Guest
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Både Jappe och Google har rätt.
Platsen är Brandenburger tour och den första är på en av stadens ställplatser som också finns upptagen i ställplatslistan.

Jappe, du får ta över rodret.
 

Bilagor

  • IMG_4428.JPG
    IMG_4428.JPG
    933,2 KB · Visningar: 3

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Jag har inte varit i Berlin på många år men Velotaxi tycks finnas i Berlin. När vi var i Berlin i början på 60-talet så hände det saker som jag skulle kunna skriva en bok om men eftersom jag vet att bokskriveri är mödosamt så låter jag bli, men minnena vällde upp plötsligt.

En krog med något högre priser än genomsnittet fann jag här. I det här landet är allting egentligen väldigt prisvärt. Inte som i Italien där du kan bli av med hela veckopengen om du väljer ett flott ställe.

vabba.jpg

I ungdomens glada dagar hade jag alltid med clubblazer (gick att sova i i värsta fall; obegriplig kvalitet, "no change" dagen efter), Valandsslipsen och svarta skor men det var då det. Jag har nog en kostym någonstans men den känns avig numera. Jag knallade alltså inte in där utan valde ett annat ställe på andra sidan gatan där jag fick en upplevelse som jag inte fått sedan jag var i Wien för många herrans år sedan.

Jappe

PS. Valandsslipsen kunde man köpa av "rockslusken" på Valand i Göteborg för tio spänn om man råkade sakna denna prydnad när man försökte ta sig in där. Jag har fortfarande kvar denna makalösa outslitliga totalt modebefriade (tidlösa) slips någonstans.
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Du er på hjemmebane ser jeg. Men er det ikke bare en parkering langs elven der du står og tar dette bildet?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Nej. Jag valde ett ställe som låg mellan Altes Brauhaus och älven. Resterna på tallriken försvann så fort jag tagit bilden. Grande! Enastående gott!

Alla borde besöka det här stället någon gång i livet

vabba2.jpg

Jappe

PS. Kommer jag dit igen så skiter jag fullständigt i LCHF-köret!

vabba3.jpg

Smaklökarna börjar trillra när jag tänker tillbaka på den upplevelsen!
 
Senast ändrad:

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Alte mosel bahnhof
Bernkastel kues

IMG_6198.JPG
 
Senast ändrad:
Toppen