• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Nej här ligger mig veterligen inga berömdheter som hos kollegan i Paris, här är det mera själva staden som är berömdheten och samtidigt turistfällan.

Silhuetten på tornet kan vara en ledtråd.

TommyD
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Ser att ni har rest runt i de nordvästra delarna av Spanien, en för många gömd okänd pärla, inte minst vad gäller den spanska gastronomin. Det spanska köket är egentligen många kök, men tror att de flesta spanjorerna accepterar påståendet att det bästa spanska köken finner man just uppe i Basken, Asturias och skaldjurens Rias Bajas, Galicien.

Vackert är det också, till och med en sliten, grå industristad som Bilbao har man utvecklat, städat upp och gjort både intressant och fin. San Sebastian med sin enorma playa, fin gammal stadsdel där man med fördel äter pinxos eller som vi säger utanför Baskien, pinchos.

Till de husbilsåkare som är intresserade av god mat rekommenderar jag en tur runt de nordvästra delarna av Spanien, en gastronomisk resa mellan toppkrogarna.

Spanien har sin egen Guide Michelin, den spanska motsvarigheten ges ut av oljebolaget Repsol och heter kort och gott, Guia de Repsol.
https://www.guiarepsol.com/es/la-guia/todos-los-restaurantes/

Det är många som låter den boken styra resan mellan krogarna.

Men nu till något helt annat

Visa bilaga 120309

Här åt vi däremot inte alls bra, tvärtom. Men vad kan man förvänta sig i en turistfälla som det här?

TommyD

Det finns en liten vingård vid Sacré-Cœur som har ett liknande torn vid en kyrkogård, men jag kommer inte ihåg namnet???
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Ralph det var en nyhet att det finns en vingård uppe i Montmartre, snacka om centralt belägen....... Men, nej den har jag inte sett, alltså fel.

Tommy, Körgårn i Venedig är obesökt av undertecknad, fel alltså.

Nu tror jag att bilden var väldigt svår, men jag fick visa en som jag tycker, vacker motljusbild. :)

Nu kanske det blir lite lättare.

IMGP5955.JPG

TommyD
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Oj, det var ju min tur igen.

Det här borde vara lätt.

//Jan
 

Bilagor

  • 01-08.jpg
    01-08.jpg
    1,7 MB · Visningar: 6

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Vintertid anses väl denna ort vara den mest populära i Alperna bland oss svenskar.
Här finns även ett, för orten känt, vattenfall,
IMG_4163 .jpg
//Kjell
 
Senast ändrad:

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Om jag inte missminner mig totalt, har Heilbronn även sådana kvarter!?
Nåväl, det är en vild gissning men någonstans måste man ju börja. :)
//Kjell
 
Toppen