• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Nej. Ställplatsen finns med i HBK:s ställplatslista och i flera andra listor.

GRA5.jpg

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Inte långt därifrån ligger en naturpark, också den med gratis ställplats. Ett eldorado för fågelskådarna!

gra np1.jpg

PS. Nu får ni skärpa er! En ställplats som finns med i HBK:s ställplatslista söder om "apelsinstaden". Ska det vara så svårt??
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Inte långt därifrån ligger en naturpark, också den med gratis ställplats. Ett eldorado för fågelskådarna!

Visa bilaga 118632

PS. Nu får ni skärpa er! En ställplats som finns med i HBK:s ställplatslista söder om "apelsinstaden". Ska det vara så svårt??

Ok, när man följer dina instruktioner blir det väldigt enkelt!

Kollade ställplatslistan, klickade på Valenciaregionen och där finns t.o.m nästan samma bild som du redan visat.

Det är nog El Saler du besökt. Vi bor 10 mil därifrån, men aldrig besökt platsen och när man ser dina bilder så tror jag att vi fortsatt kommer att ha det som en vit fläck på vår karta.

TommyD
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Äntligen! I området ligger en "världsberömd golfbana" och en naturpark med en stor fågelsjö. Gott om ställen för fricamping och badarna har tillgång till fina stränder. Kaffet på det här stället vid stranden var det godaste jag druckit i Spanien!

gka.jpg

Los Suecos ångar vidare!

Jappe
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Kaffet på det här stället vid stranden var det godaste jag druckit i Spanien!

Visa bilaga 118636

Los Suecos ångar vidare!

Jappe

Efter den recensionen av ortens kaffe, från en känd konnässör som Jappe gör att vi tänker om och besöker El Saler redan imorgon förmiddag, för att dricka vårt morgonkaffe!

Det här är en annan favorit hemma hos oss.

P5160097.JPG

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

En bild till från den här trevliga staden och då blir det den mäktiga gotiska katedralen, som syns från alla håll i staden.

DSCN0209.JPG

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Staden har en kommunal ställplats, nere vid floden. Vi brukar dock ta in på den välordnade campingen som ligger vägg-i-vägg, men vet att den väldigt trånga ställplatsen är mycket populär, alltid fullt..... Kan det bero på att den är gratis? :)

Alldeles bakom ställplatsen/campingen står detta kyrktorn, som jag inte funnit ut historien kring...Varför är det bara ett torn? Byggdes det inte mera, rasat eller blev det bombat under kriget? Trots några varv runt tornet har jag inte funnit någon information.

DSCN0205.JPG

Kuriosa om staden. När man närmar sig staden norrifrån så passerar man den största IKEA-byggnaden som åtminstone jag har sett. Måste vara någon form av centrallager för den här delen av Europa. Enormt!

TommyD
 

Elisyl

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Partille
HBK-Nr
5076
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Det var några år sedan vi var i Metz, men katedralen är sig lik.

Var är vi nu? Bilden är tagen från en ställplats.
 

Bilagor

  • IMG_0218.JPG
    IMG_0218.JPG
    1,1 MB · Visningar: 7

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Det ser ut som Kaiser Wilhelm-Kanal, numera Kielkanalen. Hochbrücke i Rendsburg kan det vara och bilden kan ha tagits på ställplatsen Schacht-Audorf.

Jappe
 

Elisyl

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Partille
HBK-Nr
5076
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Visst är vi i Schacht-Audorf!

Vi söker oss ofta till ställplatser vid kanaler och floder och finner barnsligt nöje i att se båtar och pråmar passera. Här gick inte båtarna av för hackor.
Man kunde också studera färjetrafiken över kanalen.

Spåra vidare Jappe!
 

Bilagor

  • IMG_0233.JPG
    IMG_0233.JPG
    2,1 MB · Visningar: 5

Elisyl

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Partille
HBK-Nr
5076
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Rendsburg låg bokstavligen närmast till hands.

Vi spårar vidare. Var är vi nu?
 

Bilagor

  • IMG_0170.JPG
    IMG_0170.JPG
    1,8 MB · Visningar: 6
Toppen