• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Ja linden! Bosa! Vackra Bosa i olika pastellfärger!
PåSpåret07.jpg
Jag får passa på att göra lite reklam för Sardinien, ett bra husbilsmål med enastående vackra stränder, genuin vacker natur, mycket frihet för husbilslivet. Åk dit, vetja!
Här kan ni läsa mera om Bosa (även på nästa sida!) eller om våra övriga små äventyr på Sardegna, skrivet på svenska med många bilder. Nu när jag har suttit och läst lite själv, drömmer jag mig tillbaka. Vi skall nog dit igen inom några år.
Det var väldigt vad jag sticker iväg igen! Hoppas att min entusiasm får inspirera andra!:)
Nu får Linden fortsätta spåret! Tack!
Julian
 

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Visst är det så Tommy. Det vi ser är Elisabethbron i Budapest.

Lämnar över spåret med varm hand.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Ja så heter bron, för mig var det bara den "nya bron". Tror att den gamla bron blev förstörd under kriget.

Här är något annat, bekant för en hel del HBK´are.

IMGP6163.JPG
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Nähä....

Kan säga att här är det Pitemål som gäller, när man hamnar på andra sidan muren till höger på bilden.

När man hör alla HBK´are från Piteå prata och samtidigt ser ut över playan, ja då känns det som om man var vid Pite Havsbad.

Här kommer en bild till från detta Pite-/HBK-täta område.

DSCN3201.JPG
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Ställplatsen har visserligen tömning via brunnslock (tror jag, har aldrig hittat det) men för oss lättingar som har bilar som lättar sig lätt, så finns det en FT-station på en bensinstation inte så långt därifrån.

he3.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Bilder slut! Sir McLain var på rätt kurs när han passerade Conil de la Frontera på väg från Tarifa. Fortsätter man i nordnordvästlig riktning en ungefär lika lång sträcka till (som mellan Tarifa och Conil de la Frontera) så hamnar man i den efterfrågade orten!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Trådlyft!

Bilder slut! Sir McLain var på rätt kurs när han passerade Conil de la Frontera på väg från Tarifa. Fortsätter man i nordnordvästlig riktning en ungefär lika lång sträcka till (som mellan Tarifa och Conil de la Frontera) så hamnar man i den efterfrågade orten!

Jappe

PS. Många HBK-are har varit där! Platsen finns med i HBK:s ställplatslista!
 
Toppen