• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Flera av dom som står på den här ställplatsen torde ha använt sig av den fina cykelbanan till stadens centrum.

var 3.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Liksom alla större städer med självaktning så har även denna stad en linbana över en flod bl.a. Lite tråkig bild men jag har inte så många från den här staden.

var4.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Köln är bara till hälften rätt, SirMcLain! Det är andra gången i rad som du kommer med halva svar men OK, du får fortsätta! Rätt svar är Köln, Riehl! :D

(När jag ser dina bilder där du sitter och dricker öl på olika krogar i Europa så fick jag ett uppslag till en ny tävling, förresten! "Gissa krogen?" Kan det vara något för HBK, tro?) ;)

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Deutz oxå då... Men där ligger Köln mässan, så man kan anta att Köln tycker själva att Deutz är köln. OK du vet att halva rätt ger halva bilder.

DSC_0047 halv.jpg
Om du Jappe hade sett hela hade du tagit det lätt som en plätt.

Ok Vart är vi nu?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Det ser ut som om sitter någonstans bland saltsjöarna vid Torrevieja. Campo Viejo i Spanien motsäger dock den teorin. Där finns många bättre viner som är billigare! Du kan väl öppna bilden lite till!

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Det ser ut som om sitter någonstans bland saltsjöarna vid Torrevieja. Campo Viejo i Spanien motsäger dock den teorin. Där finns många bättre viner som är billigare! Du kan väl öppna bilden lite till!

Jappe

Nä Nä! Öppnar gör jag bara om jag får ett helt rätt för Köln.

Saltsjöar är korrekt. Jag trodde du skulle ta det på stenläggningen.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Det trodde jag också för jag noterade att jag har noterat den men jag kom inte ihåg var jag har noterat den!

OK! Du får ett helt rätt för Köln!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Jo, där har jag varit men platsens namn har jag ingen aning om!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Det är en plats som möjligen ligger i la Marina. När jag var där så fanns det ett hotell nere vid stranden men det var stängt då, såg det ut som i alla fall.

Finns det några bilder på dig där du inte sitter och dricker någonting?

H.jpg

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Jag ska leta. Höra med min mamma, fråga mina vänner. Det var ett tufft uppdrag. Skål

41628_1792913887_5963_n.jpg

La Marina är rätt och jag sitter på hotellet där. Spåret är ditt


(Hmm det finns flera fria ställplatser i La Marina men du får ett helt rätt ändå)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Tack! Här är några öar som nog många har sett. Var finns dom? (Klicka på bilden!)

konö.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Det är bara 1/2 rätt men eftersom du har för vana att leverera halva svar så får du rätt ändå! Inte dåligt att hitta svaret så snabbt! Jag är imponerad! Det ska vara en ögrupp och där ingår också Isla Plana. Rätta mig om jag har fel!

Jag tog bilden från stranden utanför la Marinas andra ställplats.

st2.jpg

Jag trodde först att öarna låg utanför la Marina och googlade som sjutton idag för att hitta dom där men där finns inga öar alls så det måste vara Isla Plana och Isla Tabarka utanför Santa Pola!

Din tur!

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Jag vill inte mästra utan påpekar bara lite ödmjukt att det är en ö. Eller två halvöar.
Isla.jpg

Men till nästa fråga.
Vart är vi nu? Staden räcker. Som min fru sa: "Vilket vackert namn"

DSC_0095.JPG
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Det är möjligt att du har helt rätt men där du sitter och dricker någonting på den senaste bilden ser det så snofsigt ut att det måste vara Frankrike, Rivieran och kanske Cavalère. (Stavas tydligen Cavalaire, såg jag på Google.)

Jappe
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Tyvärr! Jappe. Det är inte rätt på en enda punkt. Men du fick en ledtråd i förra. Vad gillar kvinnor?

Men när du nämner Rivieran så längtar jag dit väldigt mycket just nu. Suck. Kanske gör som du och drar ner till Mosel Holland Belgien i två veckor


Just nu lagar jag mat Spagetti med min underbara köttfärssås.

800 nötfärs
4 stora lökar
1/2 vitlök
basilika
sallads paprika
lite grädde
Efter att man bryner färs och lök ska det sjuda i minst 2 timmar.

två glas rödvin att dricka under tiden

Ps! titta på ölglasen kommer du närmare
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Jag tror jag vet. Ni är på den vilda eller kanske djärva kusten! Jag tror jag vet var det är efter dina ledtrådar men avvaktar!

Jappe
 
Toppen