Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
Registrera Hjälp Medlemslista Kalender Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Vatten o Avlopp
Vatten o Avlopp Hur gör man för att hantera Vatten o Avlopp o Toaletten när man är ute med Husbilen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Sv: SOG-fläkt?
Gammal
HBK Medlem

Kommun/Land: Sundsvall
Sv: SOG-fläkt? - 2010-12-22, 07:30

Hej!
Vill bara göra reklam för mitt alternativ till SOG som kostar under 100:-.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t33553/
Om jag skulle göra om den i dag så skulle jag sätta fläkter på insidan på lucken för det blir mycket enklare.
Jag har inte behov av något kolfilder för övertrycket ventileras ut hela tiden aven om fläkten inte går, men JANKRO berättade att han applicerade ett kolfilter på en liknande konstruktion.

Jag använder en blå sanitetsvätska till kemtoa, lite jod och grönsåpa i min tank efter tips på HBK.

När jag fixade med "muggen" så upptäckte jag att det sitter en ventil på tanken som öppnar när man skjuter in den under stolen. Sedan är det ett flertal öppningar under i/stolen som gör att man ventilerar in till bodelen - mycket märklig konstruktion om inte min är felmonterad.

//Conny

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Följande Tackar Conny för detta inlägg:
UlrikaS (2010-12-22)
Sv: SOG-fläkt?
Gammal
HBK Medlem

BerntMgns avatar

Kommun/Land: Stenungsund
Ålder: 73
Sv: SOG-fläkt? - 2010-12-22, 16:47

Citat:
Ursprungligen postat av Conny Visa inlägg
Hej!

När jag fixade med "muggen" så upptäckte jag att det sitter en ventil på tanken som öppnar när man skjuter in den under stolen. Sedan är det ett flertal öppningar under i/stolen som gör att man ventilerar in till bodelen - mycket märklig konstruktion om inte min är felmonterad.

//Conny
Hej Conny o ni andra ,skrev en del om detta tidigare sök på "Skitprat" så finner ni min erfarenhet. Nu kör jag luktfritt,(tack vare SOG )o tar alla tillfället att kritisera husbilsbyggarna, när jag träffar på dom på mässor t.ex. o kollar Toa installationen.
PS. Uppväxt med utedass. O hur kul va de.DS

BerntMgn 262

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Svara

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Vatten o Avlopp

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
kyl problem (fläkt) claes Köksregionen 18 2009-08-12 08:03
Sog fläkt peter nilsson Vatten o Avlopp 14 2009-06-05 20:59
Konstig fläkt? sunesson Värme/kyla i husbilen 10 2009-03-29 13:37
Trumavent svag fläkt telijej Värme/kyla i husbilen 3 2008-05-03 13:40
Truma fläkt överhettad Frankia Recalls 1 2007-11-28 12:20

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2012, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS